• Yrja M

Klart eller frostat glas på duschdörrarna?

I samband med vår badrumsrenovering tänkte vi byta ut duschkabinen mot svängbara duschdörrar (90x90). Jag tänkte välja klart glas men någon sa till mig att de är svåra att hålla rena. Är det någon som kan säga om det stämmer? Kanske det är bättre med frostat glas? Är ni som har sådana hemma nöjda med dem?

Jag tar även gärna emot tips på bra prisvärda modeller/märken.

• Svar på tråden Klart eller frostat glas på duschdörrarna?
  • Pappa G

Klara kräver ett ständigt putsande för att se snygga ut..

Vi har randiga..

• carola1977

Jag skulle välja frostade. Så man inte känner sig lika "naken" när man är i duschen heller. Förutom att klart glas alltid ser fläckigt ut.

• fruis

Helt klart klart

Visst, det syns kalkränder på klart glas men det är inte så svårt att putsa bort då och då med en sådan där skrubbsvamp. Klart glas är hundra gånger snyggare och personligen uppskattar jag att man ser ut och slipper känna sig instängd.

• sannabanana

Frostat... Är dock betydligt svårare att få tag till hyfsat pris jämfört med klarglas.

• thomasw

Beror på om din man gillar att spana in dig i duschen.
    Klarglas och bra belysning är absolut sexigast.

• Colisa

Jag skulle valt frostat. Vi har klart och det ser sällan riktigt fräscht och blankt ut. Vattnet är mjukt, så det är inte kalk som är problemet, däremot tvålrester som sätter sig längst ner på glaset i en fet hinna. Jobbigt att skrubba bort eftersom man måste sitta på huk eller stå dubbelvikt, och det kommer tillbaka med en gång.

• Knubbe12

Vi har klarglas, men skulle jag välja nu så skulle det definitivt bli frostat! Svårt att hålla rent klarglas (vill man putsa och feja varje dag så är det i och för sig inga problem...{#lang_emotions_wink})

• Sommarpresent

Jag har haft klart glas och snyggt var det! Men... fy 17 vad man fick putsa och gnida för att hålla det rent och snyggt. Rekommenderar frostade!

• Tecken

Vi har klart glas och jag har aldrig upplevt att det varit jobbigt att hålla rent. Rengör med kalkosan och fönsterputs. Behöver inte alls gnida eller gno.

• lollsanT
    carola1977 skrev 2010-05-06 09:28:46 följande:
    De var jättefina
    Visst är de Lite roligt att grannen köpte lika utan att veta att vi redan köpt dem
Svar på tråden Klart eller frostat glas på duschdörrarna?