• Anonym (orolig fru)

Mat eller dryck som förbränner cannabis snabbt...

Finns det någon mat eller dryck som gör att cannabis går fortare ur kroppen?
    Hur länge sitter det kvar i kroppen om man rökt en längre period. Kan någon förklara mätvärde som tex 25 ng/ml...eller 2ng/ml?
    Misstänker att min man håller på med sånt men han nekar. Vill han ska göra ett test för att bevisa för mig.

• Svar på tråden Mat eller dryck som förbränner cannabis snabbt...
  • end of days

Både ja och nej, det finns några enkla knep man kan ta till för att bli av med spårester snabbt.

Det kan synas på tester i några veckor efter intensiv rökperiod.

Sen kan du fundera lite på ditt förhållande. är man i ett förhållande så respekterar man sin partner, det är väldigt lite respekt inblandad om man vill tvinga nån till drogtester och skapar onödiga problem.
    I regel så brukar misstänksamhet och förföljelse skapa mycket större problem än själva rökningen.

• Stefan75

Haschrester kan stanna i kroppen mellan 3-6 månader och det finns inget generellt sätt att bli av med dessa fortare möjligtvis om man tränar hårt då THC lagras i fettvävnaden
    och man förbränner detta men det är som sagt inte helt säkert....

• Anonym

Beror på vilket prov ni ska göra. Vanligt blodprov kan påverkas marginellt av träning och viss typ av kosttillskott... Går att göra leverprover mm som är ännu tydligare men det är ju lite extremt för en misstanke... Ska han göra testet och bevisa kanske han ska göra det direkt då... Men jag tror ändå ni behöver ett ordentligt snack där hemma... oavsett testsvaret.

• Anonym

vitamin c, försurar urinen o drogen. men thc utsöndras i och försig i fettvävnad...Undrar om inte juicer ändå kan påskynda det hela?

• end of days
    Anonym skrev 2010-05-05 20:13:08 följande:
    Beror på vilket prov ni ska göra. Vanligt blodprov kan påverkas marginellt av träning och viss typ av kosttillskott... Går att göra leverprover mm som är ännu tydligare men det är ju lite extremt för en misstanke... Ska han göra testet och bevisa kanske han ska göra det direkt då... Men jag tror ändå ni behöver ett ordentligt snack där hemma... oavsett testsvaret.
    En blodprov är ren efter så där 24 timmar.
    Lever har inte ett smack med cannabis att göra.
    Men en snack är ganska nödvändig, man behandlar inte sin partner som en ägodel och kräver kontroller av vad den andra har i sin kropp.
  • Anonym (orolig fru)

Det blir urinprov på vårdcentralen som sen skickas iväg.
    Ni tror alltså på juice, träning. Om man dricker massor med vatten då? Kan man typ kissa bort det då?
    Självklart ska vi prata ut om det.
    Någon skriver 24 timmar o en annan 3-6 månader?
    Vet ni något om siffrorna o mätresultat?

• end of days
    Anonym (orolig fru) skrev 2010-05-05 20:36:41 följande:
    Det blir urinprov på vårdcentralen som sen skickas iväg.Ni tror alltså på juice, träning. Om man dricker massor med vatten då? Kan man typ kissa bort det då?Självklart ska vi prata ut om det.Någon skriver 24 timmar o en annan 3-6 månader?Vet ni något om siffrorna o mätresultat?
    Med lite tur så vet han hur han ska göra för lämna ett littet fusk prov.

24 timmar på blodprov, några veckor på urin.
  • Anonym

För en person som röker mkt dagligen så brukar även de kunna lämna rena urinprov efter ca 2 månader även om det kan finnas thc lagrat i fettvävnaden.
    Finns en sida som heter flashback där du kan hitta massa bra svar! Från tex folk som behöver hjälp med att klara pissprov{#lang_emotions_tongue_out}
    Sen påstås det att tex träning och tranbärsjuice kan hjälpa till att rena urinen snabbare men det är nog marginelt?
    Din man kan inte "fuska" genom att dricka massa vatten för thct försvinner inte utan det som kan hända är att provet blir för okoncentrerat för att mäta men urinets koncentation mäts samtidigt som tch så de kommer se om han försökt fuska genom att spä ut urinen och då blir det omprov.
    Men som sagt gå in på  flashback och kolla för där finns det massa som kan allt{#lang_emotions_undecided}
    Lycka till!

• DreamBitch

Jag förstår inte varför alla ska dra in vårdcentral mm så fort ett drogtest kommer på tal.
    Har man inga bevis men ändå vill kolla så gör man väl det UTAN att blanda in en massa instanser. Det finns drogtest att köpa på nätet.
    Skulle mina sambo kräva drogtest av mig och utöver det även blanda in vårdcentralen skulle jag lämna honom oavsett om jag var skyldig eller ej.

• end of days
    DreamBitch skrev 2010-05-06 16:31:19 följande:
    Skulle mina sambo kräva drogtest av mig och utöver det även blanda in vårdcentralen skulle jag lämna honom oavsett om jag var skyldig eller ej.
    Instämmer din hundra, dock så finns det på tok för många hormonrubbade sl**** som tror sig kunna ovillkorligt äga sin respektive partners.
    Att män sväljer sin stolthet och ställer upp på det övergår mitt förstånd.
    Vissa förtjänar inte mer att bara bli lagda och bli behandlade som olydiga småbarn.
Svar på tråden Mat eller dryck som förbränner cannabis snabbt...