• minihopp11

Är jätte förkyld!!!

Förkylningen bara flög på mig. har haft mycket förvärkar och det känns som om det kan komma en bebis närsomhelst. Men jag vill inte att den kommer nu när kag är så jätte dassig, vet inte om det är farligt för bebisen att jag är så förkyld. Man är ju så nära bebisen och det skulle vara en mardröm om bebisen skulle bli sjuk pga av min förkylning. Är det nån som vet nåt om hur farligt det är att få barn när man själv är sjuk?Finns det nåt som man kan göra i förebyggande syfte eller så?

Vill ju att allt ska bli så bra som möjligt!!! 

• Svar på tråden Är jätte förkyld!!!
  • Spexig

Gamla klassiker som att vila och dricka mycket.

Har du tillgång till en nässkölj så använd den, det förkortar förloppet och gör ofta att man kan hindra att det övergår i bihåleinflammation eller liknande.

Om du inte har en närsskölj (och jag vet att de flesta inte har det) så kan du testa att spreja rejält med koksaltlösning (Tex Renässans Naturell) flera gånger om dan, det kan ge liknande effekt.

• Parvaneh

Ja, vila, sov och håll dig inomhus. Har du feber så drick mycket. Det är helt ok att ta alvedon som febernedsättande.

Jag blev jätteförkyld förra onsdagen och hade feber i 5 dagar. Det kändes nästan som en influensa. Nu är jag bättre men inte helt bra. Har beräknad födsel om 2 veckor så jag hoppas det sista av förkylningen försvinner fort.

Krya på dig och lycka till!

Svar på tråden Är jätte förkyld!!!