Jag har tappat bort mig själv.
Jag är en tjej på 25 år. Har haft depressioner sedan jag var i 17-18 års åldern, men de 5 senaste åren så känns det som att det blir värre och värre för varje år.
Sitter i min lägenhet dygnet runt. Tittar på tv, spelar WoW, hetsäter, kedjeröker. Kan knappt sköta min hygien längre. Jag går inte ut om jag inte måste. När jag har planer att gå ut så ljuger jag mig blå eller skiter i det för att jag inte klarar av det. Jag orkar inte städa min lägenhet. Det ser ut som en soptipp här och det luktar illa. Jag mår inte bra av detta, men kan inte ta mig för att göra det. Orken finns inte. Så jag mår bara mer och mer dåligt. Bor i ett litet kyffe på 20 kvadrat, långt ifrån mina vänner. Men i december fick jag Bostödjare via kommunen och dom är verkligen superbra. Har tack vare dem fått en ny lägenhet som jag snart ska flytta in i (den 1a juni, har inte ens börjat packa..)
Har fruktansvärd socialfobi. Om jag är på en ny plats (praktik, skola, whatever) så undviker jag fikarum och andra sociala sammanhang där man måste småprata t ex. Jag får ångest, svårt att andas, tittar ner i golvet och vill bara gråta och springa hem.
Jag har aldrig haft ett fast jobb. De två senaste jobben jag hade var på halvtid och jag lyckades hålla mig kvar i ~1 månad innan jag fick sparken från båda. De trodde att jag var lat när jag egentligen mådde dåligt och inte alls var redo för att arbeta. Allt jag tar för mig drar jag mig ur, klarar inte utav att slutföra någonting. Jag har inget slutbetyg, jag går på soc och har skulder upp över mina öron. Min önskan är att jag ska kunna skaffa ett arbete som jag klarar av att gå till 5 dagar i veckan utan att freaka ut och få totalångest igen. Känner inte att jag duger till någonting längre. Jag skäms så fruktansvärt över att jag är så gammal som jag är, men att jag inte ens klarar av ett normalt arbete.. som de flesta andra klarar av galant.
Jag kan inte sova på kvällarna trots att jag är helt utmattad. Har sådan fruktansvärd ångest och ligger bara och vänder och vrider på mig själv. Började ta Cipralex förra sommaren och jag mådde lite bättre ett tag. Gick hos en samtalstant. Life was sorta good. Men sen gick hon på semester. Allt rasade ihop igen. Strukturen som jag hade byggt upp rasade samman. Fick inga recept utskrivna i och med att jag aldrig fick träffa samma läkare 2ggr som skulle utreda mig osv. Sedan fick jag aldrig någon kallelse så jag slutade ta min medicin och trodde att det skulle gå bra, men jag hade fel. Gick även på Atarax för att jag skulle kunna somna, men den gjorde mig dåsig och jag sov alltid 12 timmar i sträck.
Har en ny samtalstant nu. Jag har varit och träffat henne en gång och det gick faktiskt rätt bra, kände att jag kunde öppna mig för henne. Dock har jag missat två andra samtalstider efter det. Imorgon har jag en ny tid.. klockan 10.30. Nu är klockan 3. Kan inte sova, känner mig nervös och lite illamående.
Minns inte hur det känns att vara glad längre. Jag känner mig inte entusiastisk över någonting. Jag vill gömma mig under mitt täcke och aldrig mer gå ut och möta världen. This isnt the person I'm supposed to be.
Ville bara skriva av mig. Känner mig lite ledsen och stressad inför imorgon.