Möjligt att bli illamående direkt efter befruktning?!
Alltså, det kan ju vara att jag mår illa av helt andra orsaker, men jag måste ändå bara få fråga.. Är det fysiskt möjligt att må illa 1-2 dagar efter befruktning?
Alltså, det kan ju vara att jag mår illa av helt andra orsaker, men jag måste ändå bara få fråga.. Är det fysiskt möjligt att må illa 1-2 dagar efter befruktning?
puff
personligen har jagingen erfarenhet av detta men min tjejkompis mådde jätte illa i ett par dagar efter hon blivit frösådd. det är säkert möjligt med allt våra roliga kroppar kan hitta på =)
Inte troligt nej då kroppen inte direkt vet ens att den blivit gravid då och du har inga graviditetshormoner att tala om då heller. Troligast är att du mår illa av andra orsaker.
Ägget har inte fäst i livmodern då och du är ännu inte gravid, så illamåendet beror inte på det.
Tack för era svar, var det jag tänkte
När börjar hcg-halten att stiga? Hur långt efter befruktningen alltså?
Igår elelr idag kan du ha haft ägglossning men även samma dag stegringen va så chans finnns ju då spermier kan leva länge i livmoder.. Vanligtvis 3 dygn ibland mindre ibland mer..
Det tar ca 4-10 dagar vanligast 7-10 dagar så det bästa är att testa på BIM dagen eller senare
Tror jag hade själva äl igår, för idag känner jag ingenting alls (har alltid jätteont under den tiden)... Så det finns en liten, liten chans då eftersom det var 3 dagar efter?
Ska bli spännande att se. Tack så mycket för dina svar!
När man får ägglossning avsöndras progesteron. Progesteron kan ge illamående, yrsel, svullnad, ömma bröst etc. Vissa cykler avsöndras mer progesteron och vissa cykler kan man vara extra känslig för progesteron. Progesteronet gör att man kan må väldigt konstigt efter ÄL men det har ingenting med befruktning att göra.