• Chriztine

Kitchen Aid eller Ankarsrum Assistent???

Har sedan jag blev mamma börjat baka som en galning =) Bakar mycket bröd och muffins. Nu har jag lyckats övertala min kära sambo att jag behöver ha en hushållsmaskin som hjälper mig med detta... Det jag spanade in först var ju givetvis en Kitchen Aid för de är ju sååååå fina MEN har hört både positivt och negativt om dem så jag har även spanat in Ankarsrums Assistent (gamla Electrolux) Den är ju inte lika snygg men klarar betydligt större degar än Kitchen Aid. Assistenten har jag hittat med MASSOR av tillbehör för 7000 kr (då är det nästan alla tillbehör som finns just nu med i paketet) Kitchen Aid kostar ju runt 6000 - 6500 UTAN tillbehör om jag har förstått detta rätt?

Assistenten har dessutom 5 års garanti men tror jag lästa någonstans att även KA har det men är inte säker...
    Någon som har erfarenhet från bägge eller någon av dem som kan råda mig till vad jag ska köpa? Det är ju ganska mycket pengar så man vill ju investera de klokt eftersom det är en maskin man ska ha i många år...
  • Svar på tråden Kitchen Aid eller Ankarsrum Assistent???
  • SVejsan

Ankarsrum är mer en arbetsmaskin , en Kitchen aid är som du säger också en inredningspryl...
    Assistenten har funnit i evigheter i stora och små hushåll i sverige, skull nog satsa på assistenten just pga kapacitet,prisläget och slittåligheten och att service och reservdelar samt tillbehör är lättare att få tag i.
    Har du i övrigt ett kök som är designat och med bänkplats för en alltid på bänken stående en kitchen aid så skulle jag köra på den, du har ju klarat dig utan en hushållsmaskin innan så kapaciteten som AA har kanske inte behövs 

Alltså ... det är dit val och vad du prioriterar...

• glimra81

Jag fick en ankarsrumassistent igår i morsdag present! Hade länge tittat på en assistent, för liksom du så har jag börjat baka massor sen jag fick barn! Bröd, bullar, frallor och muffins, kakor. Och så lagar jag tonvis med mat! Förstås! :) Så var jag med inne på en KA först, men den kände jag var alldeles för liten! Jag är jättenöjd med min assistent! Den är dessutom snygg! Jag fick min som vit! Och jag har den framme! Passar superbra i mitt kök! :) Och jag har redan hunnit baka tre omgångar bröd! :) Är helnöjd! Det underlättar ju verkligen att slippa stå och knåda deg!
    Men om jag var som du skulle jag gå in på typ en electroluxbutik, där de har båda och titta på dom i verkligheten!
    Electroluxen har ju fått bäst i massa tester, bra kvalitet och tyst var den med! Ja, du hör ju! Jag är lyrisk! :)

Kolla gärna min blogg, la upp en bild där! :) www.walliander.se

Lycka till! /Emma

• Chriztine

Tack så mycket Emma =) Jag valde en Ankarsrum och har haft den sen 7 maj och är helnöjd =) Har också en vit och den har gått på högtryck här hemma!

Svar på tråden Kitchen Aid eller Ankarsrum Assistent???