• körbärsblomman

mens när man ammar?

Hej...

Kan man ha mens när man ammar?
    Eller är det något fel då..
    Min dotter är 3 månader och igår fick jag mens.. alltså riktig mens
    och jag har mensvärk.

Tacksam för svar.
    /A

• Svar på tråden mens när man ammar?
  • 6 Små Älsklingar

Klart man kan.
    Min första son var bara 2½ månad när jag fick mens första gången och jag ammade ändå varannan timme dygnet runt då.

Med dom andra barnen fick jag vänta några månader längre.

V. 33 med tvilingar
  • körbärsblomman

OK, tack för svaret...

Trodde att jag skulle ha turen att få tillbaka mensen när jag slutade amma.
    Känner nu att jag har mer mensvärk än innan jag blev gravid. Aj då!
    /A

• Tjohalia

Jodå det kan man, vissa har tur och andra inte. När det gäller första mensen efter förlossningen så är det vanligt att man blöder väldigt mycket (så bli inte chockad), det är också vanligt med mycket mensvärk. Jag har haft riktiga blodbad första gången efter båda mina förlossningar, men mycket mensvärk, men det har lugnat ner sig efterkommande gånger.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • väduren74

jvisst kan man det. Jag helammade och mensen kom exakt tre månader efter förlossningen.

• Dr Mupp

Jodå, de flesta får mens när de ammar, men när den dyker upp är inviduellt.

• Physical

Jag har helammat min dotter tills hon var 5 månader, då började jag med smakisar. Har ammat lika mycket fram tills nyss då det automatiskt blivit mindre i och med att hon äter mer.. Ingen mens än.. 
    Jag hade mens när hon var 2 månader. Kan man ha det en gång och sen uppehåll såhär länge?!

• Marlene
    Physical skrev 2010-05-06 21:01:06 följande:
    Jag har helammat min dotter tills hon var 5 månader, då började jag med smakisar. Har ammat lika mycket fram tills nyss då det automatiskt blivit mindre i och med att hon äter mer.. Ingen mens än..  Jag hade mens när hon var 2 månader. Kan man ha det en gång och sen uppehåll såhär länge?!
    ja det kan man, jag hade första mensen när sonen var 8 månader och andra när han var 14 månader.
  • Dr Mupp
    Physical skrev 2010-05-06 21:01:06 följande:
    Jag har helammat min dotter tills hon var 5 månader, då började jag med smakisar. Har ammat lika mycket fram tills nyss då det automatiskt blivit mindre i och med att hon äter mer.. Ingen mens än..  Jag hade mens när hon var 2 månader. Kan man ha det en gång och sen uppehåll såhär länge?!
    Japp det kan man. Jag hade första mens när tvåan var 5 månader. Nästa kom när han var 9 månader. Och ja det gick åt en väldans massa gravtest där emellan.
Svar på tråden mens när man ammar?