• soozii

Present till någorlunda nyfödd bebis?

Jag behöver hjälp!

Det är så att på min sambos jobb är det en av kollegorna som för några veckor sedan fått barn, och de övriga på jobbet har samlat ihop ca 500kr, och nu har min sambo fått i uppdrag att köpa en present till paret och deras nyfödda barn.
    Dock vet jag inte riktigt hur de tänkte på hans jobb, då varken han eller jag har några barn, vilket innebär att vi har noll koll på vad man kan köpa

Så, därför behöver jag lite hjälp, och vad passar bättre än att fråga här
    Barnet är en flicka, nu är hon några veckor gammal. Man vill ju gärna att presenten ska vara något av betydelse, gärna något som de kan spara som minne.

Förslag på vad vi kan köpa?

• Svar på tråden Present till någorlunda nyfödd bebis?
  • Fiamia10

Jag har ett bra tips! Såg nyligen en cool grej som blir ett minne att spara. Det är en sådan där fylla-i-bok där man fyller i allt om bebisens första år - men istället för att sitta och kladda för hand så fyller man i på datorn och laddar upp sina bilder och sedan skriver man ut boken - och så blir det snyggt med söta små bilder och så. Jag har beställt tre som jag just fått hem, kommer i en söt låda, ska ge bort till två väninnor som fått barn och så ta det jag har i en wordfil på min dator, som jag skrivit om min första dotter och lägga in så attd et blir en bok till framor och mormor i julklapp. Tycker det var lite kul och nytt istället för alla "standradgrejor". Den kostar inte mer än 189 kr och porto så ni kan ju lägga till lite söta kläder eller så - men köp lite större storlekar. Man får så mycket i storlek 56 när man får barn att bebisen hinner växa ur det innan man hunnit använda. Jag hade satsat på en gullig pyjamas i lite större storlek till hösten / vintern - det köper inte så många. Boken finns på: www.bebisboken.se

Svar på tråden Present till någorlunda nyfödd bebis?