Barnen varannan vecka - ADHD?
Hejsan!
Min man har troligen ADHD, och ska söka utredening - jag har startat en annan tråd här om det. Vår relation fungerar inte, och just nu ser det tyvärr ut som om det kommer att sluta med skilsmässa. Men, det jag funderar på nu är hur det fungerar om man har ADHD och ska ansvara själv för barnen varannan vecka?
Hittills i vårt äktenskap (>10 år) har jag stått för allt som rör barnen, hemmet och hushållet. Jag har under våra år tjata, bönat och bett, hotat och gjort allt för att vi ska hjälpas åt, men det har inte funkat... om min man är hemma någon enstaka kväll själv med barnen, måste jag ha fixat middagen innan och skriva upp exakt vad som ska göras under kvällen. När jag kommer hem ser det ut som om en tornado har dragit genom huset, middagen har de ätit alldeles för sent, läxorna har de "glömt" bort och tvätten blev inte hängd, för de har prioriterat annat, min man har tillbringat den mesta av tiden i telefonen eller vid datorn, och stora tjejen (13 år) beklagar sig över att pappa har "fastnat" i datorn...
HUR ska han kunna fixa en hel vecka själv med tre barn i åldrarna 6-13 år varav ett barn dessutom är funktionshindrat? Kommer det ö h t att fungera, eller ska vi satsa på att barnen är mer hos mig??
/Frun