• diddisen80

tiramisu utan kaffe

Ska göra Tiramisu på ett kalas där det kommer att vara en del barn. Ska göra i portionsglas. Vill ju gärna att barnen ska gilla den oxå, självklart ska jag inte ha marsalavin i barnens men kaffe är ju inte heller barnvänligt direkt.

Så nån som har ett förslag på vad jag kan doppa kexen i istället. Eller ska jag helt strunta i att doppa kexen till barnen??

• Svar på tråden tiramisu utan kaffe
  • Stårschan

Gör en riktig tiramisu, och så ställer du fram helt vanlig glass också. Det verkar dumt att förvränga en god dessert till oigenkännlighet bara för att göra den barnvänlig. Då skulle jag hellre satsa på säkra kort redan från början.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • diddisen80

Ja det är kanske bättre.. det vet jag ju faktiskt att dom gillar..
    Men hade ju tänkt att göra en riktig Tiramisu till dom vuxna. Det var mest till barnen jag tänkte på

• Stårschan

De kan väl få smaka om de vill. Sen kan du ju ställa fram en skål med några kex så att de får smaka på dem. Hur gamla är barnen? Det brukar vara uppskattat - särskilt bland lite mindre barn - att man ställer fram glass och en jädrans massa tillbehör (såser, strössel, bär, grädde, wafers, nonstop) så att barnen själva får komponera sin kalasglass.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Zixi

Koffeinfritt kaffe! Det använder jag i kladdkakor och chokladbollar om jag ska bjuda barn. Smaken blir densamma men man slipper droga barnen

Juli - 2010
  • diddisen80

Ja dom är mellan 1 -6 år
    Men jag tror jag gör det där med glassen istället.. Bättre som ni säger att dom får smaka om dom vill

Svar på tråden tiramisu utan kaffe