• Pebblas

hjälp mig komma på namnen på sago prinsessorna!

vad heter "alla" sago prinsessor?
    De vanligaste är väl Disneys. Snövit, törnrosa (hon är väl också prinsessa?)
    Vi ska ha dop, och jag tänkte namnge alla bakverk till tex. Snövits vita tryffel, törnrosas cupcakes osv. Men jag behöver fler prinsessnamn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 11:30
    Även namnen på sagofigurer tas gärna emot om ni kan komma på nån!

• Svar på tråden hjälp mig komma på namnen på sago prinsessorna!
  • Miss Skellington

Belle, Jasmin, Ariel och Askungen.

• puss

jasmine heter hon i alladin, vet inte om det är en prinsessa men hon brukar väl vara med i sammanhangen.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

vem är belle?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Miss Skellington
    puss skrev 2010-05-06 11:23:45 följande:
    vem är belle?
    Skönheten och Odjuret.
  • Åm02o04

Belle är hon i skönheten o odjuret.
    Pocahontas kanske?

• Miss Skellington

Mulan kanske räknas dit också.

• Ahdela

Lills sjöjungfrun (Ariel) Prinsenssan och grodan, Jasmin från Aladin, Aurora (Törnrosa), Pocahontas,  Mulan, Nala, Marion, giselle.

Några iaf

• Pebblas

T'nkte också på rödluvan, men det är ju ingen prinsessa. Men en sagofigur iallafall. Kan ni komma på fler sagofigurer?

• Miss Skellington

Esmeralda också. Från Ringaren i Notre Dame.

• Miss Skellington
    Tecken skrev 2010-05-06 11:34:55 följande:
    Zelda
    Hur kunde jag glömma henne?
  • iu em

Prinsessor: Snövit, Törnrosa -Aurora, Pocahontas, Rapunzel, Anastasia, Skönheten och Odjuret -Belle, Svanprinsessan -Odette, Den lilla sjöjungfrun -Ariel & Melody, Tummelisa, Prinsessan och grodan -Tiana, Askungen, Aladdin -Jasmine, Robin Hood -Marion, Shrek -Fiona, Taran och den magiska kitteln -Eilonwy, Atlantis -Kida, Modig -Merida, Frost -Anna, Peter Pan -Tigerlilja, Prinsessan på ärten -Daria, Tuvstarr, Prinsessan på glasberget, Lejonkungen -Nala & Kiara, Bambi -Feline, Ett småkryps liv -Atta, Antz -Bala, Prinsessan Sissi, Sagan om Despereaux -Pea, Förtrollad -Giselle, Snödrottningen, Grodprinsen, Prinsessakademin -Miri, Röjar-Ralf -Vanilja von Sockertopp, Lille Nemo i Drömrike -Camille, Kungen och jag -Tuptim, Prinsessan och de underjordiska -Irene, Prinsessan Mononoke, Nausicaä från Vindarnas dal, Slottet i himlen -Sheeta, Zelda, (Mario) -Peach & Daisy.

Liknar prinsessor: Mulan, Det magiska svärdet - Kayley, The Nutcracker Prince -Clara, Sinbad -Marina, Epic -MK, Fern Gully -Crysta, Herkules -Megara, Tarzan -Jane, Ringaren i Notre Dame -Esmeralda, Draktränaren -Astrid

Mimmi, Kajsa

Svar på tråden hjälp mig komma på namnen på sago prinsessorna!