Tack för svar.
Det är mycket som kretsar kring hygien så därför har det införts en massa regler (regler enligt honom - praktiska rutiner enligt mig, jag är hemmamamma och behöver praktiska rutiner för att vardagen ska flyta så att jag slipper hypertänka ang det också).
Vare sig det är små eller stora beslut som ska fattas så blir det ofta en jättestor grej av det. Likaså när vi börjar prata om små saker så blir det många gånger en jättegrej av det hela och ofta gräl. Jag kan många gånger känna att diskussionerna och grälen bottnar i att han lägger över allt på mig på så vis att det är jag som skapar ALLT jobbigt eftersom jag har ångest och att han inte inkludera sig själv i ekvationen, att det faktiskt kan vara han som bidrar till att det blir jobbigt.
Det är jobbigt i diskussioner (och jag älskar att diskutera och analysera - har väl till viss del att göra med min GAD också) när jag har svårt att hålla mig till ämnet då mina tankar och känslor hoppar från det ena till det andra och jag bara måste berätta.