Min man är en besserwisser
Jag känner mig så besviken på mitt förhållande med min sambo. Vi har varit tillsammans ca 11 år och har tre barn tillsammans. Vi separarade en gång när vår älsta var ca 4 år. Min man är underbar på många sätt och har många fina sidor, men en sida av honom håller på att förgöra mig. Jag själv som person är ödmjuk, snäll, tålmodig och inte typen som "gnäller" i onödan. Självklart har jag också dåliga sidor, men jag är i allmänhet väldigt lugn och trevlig mot alla som är trevliga mot mig.
Min sambo däremot är lite motsatsen. Pekar finger i trafiken om någon gör fel. (precis som om inte alla gör det ibland) jättedåligt morgonhumör som gör att hela familjen blir ledsna på morgnarna. Och mig kritiserar han ofta. Det kan handla om saker jag säger. Han rättar, ifrågasätter, använder tråkig och dryg ton mm. Fast jag är trevlig mot honom. Det verkar ibland som han hatar allt jag säger och gör ibland. Han själv vet självklart allt bäst.
Denna sida av honom gör mig så ledsen och nu känns det som jag pratar mindre och mindre med honomför att undvika konflikter och kritik. Jag vill inte att vi separerar igen . Jag vill att det ska funka, men jag känner mig så fruktansvärt oälskad och ledsen. Jag blir sakta men säkert nertryckt och nedbruten känns ddet som. Min självkänsla blir bara sämre och sämre,
Jag ville vädra lite och undrar om fler därute käner igen sig. Jag kan inte prata med någon om detta.