bärsjal bra eller dåligt
Vad tycker ni som har en igenkligen? svara ÄRLIGT nu och förklara gärna ditt svar.
Vad tycker ni som har en igenkligen? svara ÄRLIGT nu och förklara gärna ditt svar.
Nu är jag nybörjare och har bara använt sjalen 2 gånger och jag får inte till knytningen så bra men sjalen är flera gånger bättre än en Babybjörn enligt mina erfarenheter!
Det beror på barnet. Dottern älskade både sjal och bärsele. Det var jättesmidigt att ha henne i sjalen och ha händerna fria för annat. Sonen ratade både sjal och bärsele så med honom kunde vi lika gärna ha vart utan.
Har man ett barn som gillar att bli buret är det ju en toppeninvestering.
De första månaderna är det bra, man har båda händerna fria och bebisen kan snusa nära och känna sig trygg. Så länge barnet tycker om att sitta i den är det väl bra, det är ju viktgast.
Kan inte se varför det skulle vara dåligt, mer än om barnet inte gillar att sitta tättintill...
Jag kan tänka mig att det är jättebra för många, men varken jag eller mina barn har gillat det särskilt mycket. Däremot har en ergonomisk sele varit kanon för oss!
Tycker det blev lite klaustrofobiskt med sjalen. Både jag och min äldsta avskyr verkligen att bli för varma vilket vi båda blev av sjalen.
det bästa jag visste när sonen var liten var att promenera runt med honom i sjalen. Så mysigt, praktiskt, nära och fint. Perfekt, på alla sätt. Visst blev det lite varmt, men med en sval trikåsjal så funkade det bra för mig som annars svettas som en gris, haha.
Det gick inte att få sonen att sova längre än 20 minuter åt gången om man inte låg intill, alt hade honom i sjalen, så det har varit kanon (hade inte gått utan). Använde den även till andra tillfällen, samt att för att öht få honom att somna utan att amma honom när det behövde börja fungera.
Bärsjal är bäst!!! Verkligen det enda jag inte får ont i ryggen av!
Finns inget bättre .
Jag ÄLSKAR sjalen, likaså dottern, hon sover så underbart bra i den. Och som tidigare skrivit så sover hon inte längre än typ 30 minuter nån annanstans, hon ska vara tätt intill för att kunna sova bra så sjalen var verkligen ett genombrott för oss =)
Så hon sover bra och jag har två händer fria, och den är skön för rygg och axlar med så breda tygstycken. Mitt bästa bebisköp! =)
Min Lilla tyckte inte om sjalen i början och ville hon vara i famnen(ledsen/skrek) så blev jag för stressad att knyta den. Men sen, när hon var cirka 6 månader så tyckte hon om sjalen och NU älskar vi båda den!!!!! Hur bekväm som helst och sååååå skön att bära henne på sidan. Hon är 1 snart.