• Anonym (villrådig)

Var och hur träffar man en kille?

Jag o sambon e mitt i en separation. Hade tappat känslorna för varann o brytningen skedde väl mest på mitt initiativ, men vi e fortfarande vänner.
    Nu har jag lite panik att jag aldrig ska träffa nån ny kille igen! Nu låter de kanske som att jag ljuger, men jag är snygg, smart, rolig, snäll o omtänksam. Jag har aldrig haft problem o få killarnas uppmärksamhet o kan få i princip vem som helst. Men nu när jag blir singel e jag rädd att jag inte kommer o träffa nåra killar alls som kan vara potentiella pojkvänner.
    Jag har nämligen inte så många vänner. Nåra stycken har jag så klart, men inga jättenära vänner som kanske kan bjuda med mig på fest så jag kan träffa nån där, eller följa med ut o ragga med på krogen (de flesta av mina vänner e inte singlar). Jag studerar på högskolan inom ett sk kvinnoyrke o träffar inte precis många killar där.
    Fan! Hur ska jag göra?!?!?! Inte för att jag måste ha en kille precis nu me en gång, men jag vill ju gärna veta hur och vart jag kan träffa en i framtiden!

• Svar på tråden Var och hur träffar man en kille?
  • Stårschan

De jag känner som inte träffat någon genom jobbet eller gemensamma intressen/bekanta, har med framgång använt sig av seriösa dejtingsajter.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Bebbe Boo

Jag träffade faktiskt min sambo på social me på facebook {#lang_emotions_laughing}

sen tycker jag inte att du behöver vara orolig heller, sånt brukar lösa sig :)

• Anonym (villrådig)

Dejtingsidor kanske hade vart nåt o tänka på. Fast jag skulle helst vilja träffa nån the good old fashion way liksom. Alltså första mötet öga mot öga o inte ord på nätet.

Jag vet att de egentligen brukar lösa sig, o jag skulle nog inte alls ha svårt o få en kille, bara jag väl träffar killar. Jag har ett par singelkompisar som jag kan följa me ut på krogen me, men de e inte alls lika sociala och utåtriktade som jag, o inte heller lika snygga, vilket lätt medför avundsjuka från deras sida.
    Fan, just nu känns de nästan som att jag har lust att bara dra iväg till ett annat land o börja om från början.

• Anonym (Mannen)

Klart man får tycka om sig själv,men du kanske ska släppa lite på din bild hur snygg du är. Även om du är det så blir det kan det bli lite drygt.

• Anonym (villrådig)
    Anonym (Mannen) skrev 2010-05-06 15:43:55 följande:
    Klart man får tycka om sig själv,men du kanske ska släppa lite på din bild hur snygg du är. Även om du är det så blir det kan det bli lite drygt.
    Det är inget jag går o skryter om för allt o alla precis. Jag e bara väldigt medveten om hur jag uppfattas av andra.
    Men du kanske egentligen tänkte hålla dig till ämnet o skriva nåt tips om vart jag kan träffa en kille?
  • Anonym
    Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 16:03:50 följande:
    Det är inget jag går o skryter om för allt o alla precis. Jag e bara väldigt medveten om hur jag uppfattas av andra. Men du kanske egentligen tänkte hålla dig till ämnet o skriva nåt tips om vart jag kan träffa en kille?
    Fast det var ju ett tips? Ett tips är att du inte ska visa så tydligt hus SNYGG och underbar du är! Min bästakompis blev helt desperat av att träffa någon ny när hon blev singel hon har avaktiverat 4 killar på 1år. Träffat dem på krogen,nätet,fester. m.m
  • lillekatt
    Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 15:36:14 följande:
     Jag har ett par singelkompisar som jag kan följa me ut på krogen me, men de e inte alls lika sociala och utåtriktade som jag, o inte heller lika snygga, vilket lätt medför avundsjuka från deras sida. 
    Fast vad har dina kompisars mindre attraktiva utseende att göra med det hela? Ni kan väl gå ut och festa och ha kul och så kanske du hittar någon på köpet?
  • Pethrelitan

Om du vet att det brukar lösa sig, varför denna panik då? Du säger själv att du kan få vem du vill, låter inte som att du borde ha någon form av panik då? Eller är du rädd för att du inte skall hitta någon som det kan bli något seriöst med?

Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 15:36:14 följande:
    Dejtingsidor kanske hade vart nåt o tänka på. Fast jag skulle helst vilja träffa nån the good old fashion way liksom. Alltså första mötet öga mot öga o inte ord på nätet.Jag vet att de egentligen brukar lösa sig, o jag skulle nog inte alls ha svårt o få en kille, bara jag väl träffar killar. Jag har ett par singelkompisar som jag kan följa me ut på krogen me, men de e inte alls lika sociala och utåtriktade som jag, o inte heller lika snygga, vilket lätt medför avundsjuka från deras sida.Fan, just nu känns de nästan som att jag har lust att bara dra iväg till ett annat land o börja om från början.
    Lycka är att acceptera saker som de är
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 16:03:50 följande:
    Det är inget jag går o skryter om för allt o alla precis. Jag e bara väldigt medveten om hur jag uppfattas av andra.Men du kanske egentligen tänkte hålla dig till ämnet o skriva nåt tips om vart jag kan träffa en kille?
    Det är skillnad på att vara medveten om att andra tycker det och att verkligen tycka det själv. Då blir man lätt dryg och det kan i sin tur skrämma iväg killar.
    Annars är väl alla ställen där det finns folk bra ställen eftersom allt handlar om att synas och få tillfälle att ta kontakt med dig.
  • Anonym (villrådig)
    Pethrelitan skrev 2010-05-06 16:17:35 följande:
     Om du vet att det brukar lösa sig, varför denna panik då? Du säger själv att du kan få vem du vill, låter inte som att du borde ha någon form av panik då? Eller är du rädd för att du inte skall hitta någon som det kan bli något seriöst med?
    Det är bara att jag inte vet var jag ska träffa killarna. Jag e rädd att de inte finns chanser till möten. Bara jag får mötena så har jag mitt på de torra.
    Kanske har o göra me att jag inte har vart singel på många många år...
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 16:32:01 följande:
    Det är bara att jag inte vet var jag ska träffa killarna. Jag e rädd att de inte finns chanser till möten. Bara jag får mötena så har jag mitt på de torra.Kanske har o göra me att jag inte har vart singel på många många år...
    Du är inte ensam om det problemet. Även om jag inte är supersnygg så vet jag att med min personlighet och sätt attraherar jag många,gäller bara att träffa på dom först.
    Tänk inte för mycket på utseende om du inte vill ha en kille som vill ha dig som trofe.
  • Pethrelitan
    Anonym (villrådig) skrev 2010-05-06 16:32:01 följande:
    Det är bara att jag inte vet var jag ska träffa killarna. Jag e rädd att de inte finns chanser till möten. Bara jag får mötena så har jag mitt på de torra.Kanske har o göra me att jag inte har vart singel på många många år...
    haaha ok...

Men om du inte tror på dejtingsajter då du vill ha det öga mot öga direkt, och du inte kommer ut på krogen pga. dina "fula" kompisar så får du väl ragga i matbutiker, gymet, bussen. Det är bara din fantasi som kan sätta gränserna.
    Lycka är att acceptera saker som de är
  • lille Birger

Gå på Dreamhack, där finns mycket killar.

• Kyrka345

Hejsan! Jag är en lugn., trevlig och omtänksam kvinna i 40-årsåldern.

Mina intressen: läsa., sjunga., skriva brev., dikter., dansa.

Jag vill träffa en snus och rökfri kille/man mellan 35-45 år. Han ska vara i lagom form som mej ungefär. Gärna brunt hår och bruna eller blå ögon. Ska bara älska mej.

Svar på tråden Var och hur träffar man en kille?