• Mammadeus

Hur går man på badhus med bebis?

Jag skulle gärna vilja ta med mig min bebis till badhuset men jag förstår inte riktigt hur man gör med dusch, ombyte osv när man är där. Måste man ha med en väninna i omklädningsrummet och duschen som kan hjälpa till att tvätta honom osv? Jag kan ju inte duscha själv och hålla honom samtidigt och hålla honom med ena armen och tvätta honom med andra?
    Har någon av er gått på badhus själva med er bebis och hur har ni gjort då?

• Svar på tråden Hur går man på badhus med bebis?
  • Kazeer

När jag gick på babysim med äldste sonen, satt han i babyskyddet när jag duschade. Det fanns mattor man kunde lägga på golvet när det var dags att duscha bebisen. För de bebisar som var lite större fanns det även en sån där hög matstol från IKEA, som de kunde sitta i när föräldern duschade.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Veris

jodå, det går bra att hålla i honom i ena armen medan man duschar själv. Men lättare är det att ta med ett skötbordsunderlägg (typ ikeas) och lägga bebisen på under tiden. Tips är också att ta med extra handdukar som han kan ligga på medan du byter om. På en del badhus har de dessutom matstolar i duschen som barnet kan sitta i medan det duschas och under tiden föräldern duschar. (Förutsatt att han är tillräckligt stor för att sitta i en sådan).

• nexie
    Kazeer skrev 2010-05-06 15:49:37 följande:
    När jag gick på babysim med äldste sonen, satt han i babyskyddet när jag duschade. Det fanns mattor man kunde lägga på golvet när det var dags att duscha bebisen. För de bebisar som var lite större fanns det även en sån där hög matstol från IKEA, som de kunde sitta i när föräldern duschade.
    Ja så har det varit i "min" simhall också. IKEAstolar och typ skötbordsunderlägg att ha på golvet. Fanns också badbaljor har jag för mej.Finns inget kan man ju ta med en extra handduk att lägga dom på precis bredvid duschen eller nåt....
  • Mammadeus

Ja, han är åtta månader så babyskydd och skötbordsunderlägg funkar inte för då sticker han iväg.
    Jag ska kolla om de har någon barnstol där! Annars kanske det skulle gå bra om man tog med en bumbostol som han kunde sitta i i duschen, vad tror ni?

• mialee1

Det tror jag fungerar utmärkt.

• Kazeer
    Mammadeus skrev 2010-05-06 15:54:42 följande:
    Ja, han är åtta månader så babyskydd och skötbordsunderlägg funkar inte för då sticker han iväg. Jag ska kolla om de har någon barnstol där! Annars kanske det skulle gå bra om man tog med en bumbostol som han kunde sitta i i duschen, vad tror ni?
    Det låter som en bra idé *noterar den för framtiden*
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur går man på badhus med bebis?