• Anonym (arg)

hyresvärd tar bort min tele, tv, bredband!

Vi har idag comhem i vårt hus. Jag har haft abonnemang hos dom i över 8 år nu. Min hyresvärd har nu valt att säga upp sitt avtal med comhem och använda sig av telia.

Det jag inte förstår är att, kommer comhem försvinna helt från oss trots att vi redan har våra uttag. Eller kan vi välja på comhem eller telia.

Jag har idag betalningsanmärkningar och kommer aldrig kunna öppna något abonnemang hos telia. Så om comhem försvinner för oss så får jag sitta där utan telefon, tv och bredband!

Jag tycker det är förjävligt rent ut sagt... min hyresvärd ska inte kunna ta bort mina abonnemang och tvinga mig till telia. (eller som i mitt fall, tvinga mig ett liv utan tele, tv, bredband)

Innan kunde man betala en desposiotion till telia men dom har beslutat att ta bort det.

Hur skulle ni tolka detta?

"På flera orter levererar idag ComHem kabeltv via antennuttaget. Fram till 2011-12-31 kommer du ha tillgång till både tv via kabelnätet samt digital-tv. I Salem och Skogås fram till 2016-12-31. Hyresgästen kan även alltid välja valfri leverantör av dessa tjänster genom att använda husets kopparnät (telefon)."

Jag har kontaktat hyresvärd och comhem men jag får inget svar... dom verkar inte själva veta.

Nån som vet hur det är... kanske tom nån som bor hos akelius och vet vad som händer?

• Svar på tråden hyresvärd tar bort min tele, tv, bredband!
  • Anonym (arg)

puffpuff

• Jezamine

Det är inte värdens fel att du har bet anmärkning.

Avstängd tills vidare
  • fruis

Jag tror (obs tror) att det är så här: bredband och telefon kan du fortsätta att ha från ComHem men du måste börja använda telefonjacket istället för ComHem-uttaget. TV däremot tror jag att du måste byta. Du kan ju se gratiskanaler såklart men ska du köpa abonnemang måste du använda den leverantör som finns i huset. (om man inte har egen satellit antar jag)

• Heffa

Hyresvärden har rätt att välja/byta leverantör. Trist med dina anmärkningar, men någon gång har du förhoppningsvis betalat av det så du kan stå för abonnemang igen.

Over and out
  • nyckelpiga13
    Jezamine skrev 2010-05-06 16:53:58 följande:
    Det är inte värdens fel att du har bet anmärkning.
    hon bad ju inte om att bli påhoppad utan om råd.. onödigt att du ens skriver ngt sådant
  • Jezamine
    nyckelpiga13 skrev 2010-05-06 17:04:15 följande:
    hon bad ju inte om att bli påhoppad utan om råd.. onödigt att du ens skriver ngt sådant
    På vad sätt hjälpte detta inlägg TS mera då?
    Avstängd tills vidare
  • nyckelpiga13
    Jezamine skrev 2010-05-06 17:07:09 följande:
    På vad sätt hjälpte detta inlägg TS mera då?
    det gjorde det inte men jag var åtminstonde inte otrevlig mot någon som vill ha hjälp eller hur
  • Jezamine
    nyckelpiga13 skrev 2010-05-06 17:08:18 följande:
    det gjorde det inte men jag var åtminstonde inte otrevlig mot någon som vill ha hjälp eller hur
    Men du var otrevlig mot mig.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (arg)

Herregud!!!

Har jag sagt att det är min hyresvärds fel att jag har betalningsanmärkninger???!! NEJ! Det är helt å hållet mitt fel. Men jag kan tänka mig att det inte bara är jag som drabbas utan många fler.

Å det är inte bara det som är störigt. Här har man köpt en dyr inspelningsbar digitalbox som fungerar hos comhem MEN nu måste jag köpen ännu en till för den fungerar inte med TELIA. *suck*

Dessutom bad telia mig nu att betala för en egen nätvärkskabel om jag vill ha en som är tillräckligt lång.

Känns surt att man själv ska betala för något som man inte själv valt!

• Anonym (arg)
    fruis skrev 2010-05-06 16:56:56 följande:
    Jag tror (obs tror) att det är så här: bredband och telefon kan du fortsätta att ha från ComHem men du måste börja använda telefonjacket istället för ComHem-uttaget. TV däremot tror jag att du måste byta. Du kan ju se gratiskanaler såklart men ska du köpa abonnemang måste du använda den leverantör som finns i huset. (om man inte har egen satellit antar jag)
    hmm, jag har aldrig hört att man via comhem kan kopla bredband via telejacket. men det kanske går. Får undersöka det!
  • Anonym (Försök med telia)

Vi fick ett  nytt abonemang med telia, trots betanmärkningar och skulder hos kfm. Vi har numera tv, telefon och bredband via telia.
    Ibland kan de kräva att man betalar in en slant innan, men de gjorde de inte med oss. Vi hade en skuld till dom och så fort skulden var reglerad så fick vi ett nytt abonemang, det tog ett dygn efter skulden var reglerad.

• nyckelpiga13
    Jezamine skrev 2010-05-06 17:09:05 följande:
    Men du var otrevlig mot mig.
    tycker jag inte att jag var, ber om ursäkt om du uppfattade det så.. problem är bara att jag vet hur det är när man är uppgiven och vill ha råd och så får man sådana dryga svar.. det va ju inte så att hon beskyllde honom men du fattar väl att det känns jobbigt?
  • nyckelpiga13
    Anonym (arg) skrev 2010-05-06 17:11:07 följande:
    hmm, jag har aldrig hört att man via comhem kan kopla bredband via telejacket. men det kanske går. Får undersöka det!
    jag tror också att det borde gå men å andra sidan så kan du kanske fixa det med telia ändå, eller be någon annan ta ett abonnemang åt dig.. förstår att det känns jätte jobbigt
  • Anonym (arg)
    Anonym (Försök med telia) skrev 2010-05-06 17:11:49 följande:
    Vi fick ett  nytt abonemang med telia, trots betanmärkningar och skulder hos kfm. Vi har numera tv, telefon och bredband via telia. Ibland kan de kräva att man betalar in en slant innan, men de gjorde de inte med oss. Vi hade en skuld till dom och så fort skulden var reglerad så fick vi ett nytt abonemang, det tog ett dygn efter skulden var reglerad.
    Är det sant? Gjorde dom kreditupplysning?

Grejen är den att bytet från comhem till telia kommer inte ske än. Den skulden jag har hos kfm planerar jag att betala av helt denna månaden. Men min prick kommer fortfarande finnas kvar när bytet sker.

Men jag får helt enkelt göra ett försök. Tack för att du lyste upp min mörka bredbandshimmel. {#lang_emotions_wink}
  • Anonym (arg)
    nyckelpiga13 skrev 2010-05-06 17:14:04 följande:
    jag tror också att det borde gå men å andra sidan så kan du kanske fixa det med telia ändå, eller be någon annan ta ett abonnemang åt dig.. förstår att det känns jätte jobbigt
    Tack för dom fina orden. Jag får helt enkelt göra ett försök när det väl är dax.
  • nyckelpiga13
    Anonym (arg) skrev 2010-05-06 17:16:25 följande:
    Tack för dom fina orden. Jag får helt enkelt göra ett försök när det väl är dax.
    ja gör det jag har också anmärkning men jag tecknade ip telefoni hos tele 2 för 3 månader sedan så ge inte upp du kommer ha allt som du har nu tråkigt bara att det brukar kosta och att du inte har valt det själv.. Lycka till när det väl är dags!
  • lilyminna

har man problem med sin hyresvärd gå med i hyresgästföreningen där kan du få gratis juridisk hjälp och rådgivning  vid problem!!!

• Anonym (arg)
    nyckelpiga13 skrev 2010-05-06 17:19:22 följande:
    ja gör det jag har också anmärkning men jag tecknade ip telefoni hos tele 2 för 3 månader sedan så ge inte upp du kommer ha allt som du har nu tråkigt bara att det brukar kosta och att du inte har valt det själv.. Lycka till när det väl är dags!
    Tack!

Ja det är lite surt. Men man får bita i det sura äpplet helt enkelt. ;)
Svar på tråden hyresvärd tar bort min tele, tv, bredband!