hyresvärd tar bort min tele, tv, bredband!
Vi har idag comhem i vårt hus. Jag har haft abonnemang hos dom i över 8 år nu. Min hyresvärd har nu valt att säga upp sitt avtal med comhem och använda sig av telia.
Det jag inte förstår är att, kommer comhem försvinna helt från oss trots att vi redan har våra uttag. Eller kan vi välja på comhem eller telia.
Jag har idag betalningsanmärkningar och kommer aldrig kunna öppna något abonnemang hos telia. Så om comhem försvinner för oss så får jag sitta där utan telefon, tv och bredband!
Jag tycker det är förjävligt rent ut sagt... min hyresvärd ska inte kunna ta bort mina abonnemang och tvinga mig till telia. (eller som i mitt fall, tvinga mig ett liv utan tele, tv, bredband)
Innan kunde man betala en desposiotion till telia men dom har beslutat att ta bort det.
Hur skulle ni tolka detta?
"På flera orter levererar idag ComHem kabeltv via antennuttaget. Fram till 2011-12-31 kommer du ha tillgång till både tv via kabelnätet samt digital-tv. I Salem och Skogås fram till 2016-12-31. Hyresgästen kan även alltid välja valfri leverantör av dessa tjänster genom att använda husets kopparnät (telefon)."
Jag har kontaktat hyresvärd och comhem men jag får inget svar... dom verkar inte själva veta.
Nån som vet hur det är... kanske tom nån som bor hos akelius och vet vad som händer?