• Klaraah

Lär mig om könsknölen vid nupp-test (bild)

Jag lägger nu in några bilder i mitt galleri från nupp-test i vecka 12+5. Ni som läst på er om könsknölen i denna del av graviditeten. Vad tror ni att det är och varför? Tack!

• Svar på tråden Lär mig om könsknölen vid nupp-test (bild)
  • Emme74

Hej!
    Jag tycker inte att det är helt tydligt vilken vinkel som könsknölen har men jag tycker at det lutar åt en flicka. Pojkar tenderar att ha en 30 graders vinkel eller mer medans en flickas ligger mer parallellt med ryggraden. Ditt foster har väl en liten vinkel tycker jag mig se men inte alls så mycket som 30 grader. Spännande!
    Vi väntar en flicka nu och vår flicka hade ungefär den vinkel som ert barn har, gå gärna in och titta i galleriet.

• Klaraah

Kan bara säga att jag har två pojkar...men jag vill ha ärliga svar. Ska kolla i ditt galleri. Någon mer som känner till hur man "läser" en bild?.

• Klaraah

...och var på bilden sitter knölen egentligen? Är det rakt ut där ryggraden slutar? För det är väl inte de vita strecken på bilden det handlar om? Var är vinkeln du skriver om Emme?

• Emme74

Knölen är det som sticker ut, typ där snoppen/snippan sitter. Gå gärna in på www.baby2see.com/gender , där förklaras hur man skall tolka könsknölen samt vinkeln. MEN det är fortfarande med stor osäkerhet så man kan ju inte helt lita resultatet. Nej det är inte de vita strecken jag pratar om.

• Emme74

eller ja, på din bilder så är det ju de vita strecken som är strax till höger under benen som sticker upp..  var lite snabb där..

• Emme74

Jo du har helt rätt, det är ju de vita strecken på din bild som pekar rakt ut som jag tänker är könsknölen. Och om du jämför vinkeln på dessa streck med vinkeln på nederdelen av ryggraden så är de ju hyfsat parallella iallall..... vilket kan tyda på en flicka. Som du kanske såg på min bild så är ju könsknölen lite vinklad uppåt men detta är ändå en tjej enligt senare ultraljud i v 19. Håller tummarna för att det är en liten flicka för din del också!!

• Klaraah

Tack för hjälpen!! Jag skriver om fem veckor då i gör ul i vecka 18 och berättar. jag hoppas ju lite på en tjej. Hon sa på ul att längden var normal för sin ålder men att huvudet var lite mindre "men det kan ju skilja på pojke och flicka", sa hon...Ja, ja, vad man spekulerar. Bara att vänta.

• hallåå

Hej
    Nu blir jag så jätte nyfiken snälla kan ni inte kolla min bild också, var på ul idag v.13 ni verkar vara så kunniga jag kommer också ta reda på vad det blir men är så nyfiken..... så snälla kan ingen göra en bedömning på min lill*
    http://www.familjeliv.se/Hem/hallaa/galleri.php

• Klaraah

Hej Hallåå. Jag tryckte på din länk men det står att "behörighet saknas". Du måste nog ändra inställningar så att alla kan se. När man går in på din sida så ser man inget fotoalbum, under vad det beror på. Kollar gärna på bild.

Svar på tråden Lär mig om könsknölen vid nupp-test (bild)