• AnnaAnanas

Tona/färga håret om man är gravid?

Hej alla! 

Har hört både bra och dåligt om att färga eller tona håret under graviditeten (är i vecka 32 nu)...skulle verkligen behöva göra det, har gjort det sen många år tillbaka och trivs såklart inte alls i min ljusa utväxt under det mörka håret :)
    Vad har ni för erfarenheter av toning/färgning under graviditeten?
    Tack för svar!{#lang_emotions_smile}
  • Svar på tråden Tona/färga håret om man är gravid?
  • skruttis77

Ingen fara, jag blekte slingor i v 37. Jag frågade min BM eftersom jag också var lite nojjig, men det är ingen fara.

• Litenbebbe08

Hej hej!

Jag var hos frisören förra veckan och det är ingen som helst fara!
    Vi garderade oss och gjorde inte färgning utan tog intensiv toning, det tyckte hon kändes bäst!!

Gå och njuuuuut!!! Det är man värd!!!

• Bonzan

Jag är nu i v 32 och blekte håret igår, min BM sa att det var ofarligt!

• Firefairy

ënda du ska tänka på är att det kanske inte blir 100 den färg du tänkt då hormonerna KAN påverka - men köper du riktiga produkter via frisör, eller gör det hos frisör skall det vara säkrare resultat än de man köper på ica.

• Stroja

under min förra graviditet så färgade jag håret lite mörkare och det blev grönaktigt. gjorde det hos frisör och hon trodde att det kunde bero på järntabletterna. i övrigt har jag färgat och blekt som vanligt utan konstigheter.

• Minuit

har läst om en dansk/amerikansk forskningsstudie där de kom fram till att vissa typer av hudlotions och smink samt hårfärgningsmedel påverkar (framförallt killars) förmåga att skaffa barn i framtiden..

Dock ska man alltid komma ihåg att bara för att en forskningsstudie säger en viss sak är inte detta självklart sant. Allt går att vinkla! Så ta det med en nypa salt! Kan vara helt andra faktorer som påverkade reproduktionsförmågan.   

Själv färgar jag inte håret men det beror mer på att jag är allergisk mot hårfärgningsmedel/toningar... brukar göra det i vanliga fall trots att jag är allergisk men nu är kroppen mycket känsligare än vanligt och vill inte ha någon superallergireaktion.

• Catox9

Färgade mitt hår i förrgår, det blev toppenbra! {#lang_emotions_sunny}
    Har hört precis som någon skrev ovanför att det är hormonerna som kan påverka resultatet och att det inte är farligt på något vis för dig/bebis..

Färga på, är vi inte värda att få känna oss fina och fräscha {#lang_emotions_wink}

Lycka till!

//Cato

• eliza3

Färga på du bara, har gjort det under alla graviditeterna och många gånger dessutom! Det har gått hur bra som helst.

• Blue666

Ja det är bara att färga på!
    Jag gjorde det igår och det blev super bra

Svar på tråden Tona/färga håret om man är gravid?