• FinastE2010

"Hyperaktiv" bebis?

Min son är drygt 3 månader och jag tycker han är så "hyperaktiv". Han flaxar med armar och ben i stort sett hela tiden, sparkar som en galning och kollar runt sig, åt sidorna upp ner, tillbaka osv. Det är oftast som att han verkligen inte kan sitta still. När jag gick till en mammagrupp märkte jag att de andra bebisarna i hans ålder också tittade, sparkade lite och sådär såklart men de var var inte alls lika intensiva som jag tycker att min son är. Klart han kan sitta stilla o så ibland men han är otroligt "sprattlig" och han ska liksom vrida och vända på huvudet åt alla håll o kanter hela tiden och fortfarande "tappar" huvudet lite framåt ibland.

Är det fler som har bebisar som är som min son eller är era lika lugna som de jag såg?

• Svar på tråden "Hyperaktiv" bebis?
  • Sultana

Hej!

Min pojke var och är fortfarande som du beskriver. Han är idag 11 månader och sitter inte stilla en sekund. Han är väldigt aktiv, han har lärt sig att gå och krypa så jag har fullt upp med att ha koll på honom på dagarna. Önskar att han kunde sitta still 5 minuter åtminstone :)

• FinastE2010
    Sultana skrev 2010-05-06 21:06:34 följande:
    Hej!Min pojke var och är fortfarande som du beskriver. Han är idag 11 månader och sitter inte stilla en sekund. Han är väldigt aktiv, han har lärt sig att gå och krypa så jag har fullt upp med att ha koll på honom på dagarna. Önskar att han kunde sitta still 5 minuter åtminstone :)
    Haha, oj, det måste bli jobbigt. :P Då kanske man vet vad man har att vänta sig då. Men är det verkligen normalt med så aktiva bebisar? Konstig fråga kanske men ibland undrar man ju nästan.
  • xXMaLoXx
    FinastE2010 skrev 2010-05-06 22:29:32 följande:
    Haha, oj, det måste bli jobbigt. :P Då kanske man vet vad man har att vänta sig då. Men är det verkligen normalt med så aktiva bebisar? Konstig fråga kanske men ibland undrar man ju nästan.
    I den åldern så brukar de ju börja upptäcka världen utanför era ansikten så att säga. Det blir annat att titta på och undersöka så det känns väl rätt naturligt att de blir mer aktiva. Min son var/är likadan och han är 4 månader till veckan, det går från 0-100 från han vaknar till det blir liv i luckan. Det ska viftas på fötter och händer..allt som kommer i vägen skall stoppas i munnen. Tar man upp honom i knät så ska vi inte sitta..utan det ska hoppas upp och ner. Jag tror inte du behöver bekymra dig, din son har bara kommit underfund med att det finns massa bus att hitta på när man är vaken :)
  • Millis 27

Min son är 3 1/2 månad han är precis likadan. Flaxar o far med armar o ben för fullt.

• Sultana

Jag har inte funderat så mkt på om det är normalt eller inte. Vi är alla olika och han är helt enkelt en aktiv liten varelse som är intresserad av omvärlden. Jag kan bara inte förstå att han orkar :)

• Bangbang

Min dotter var så när hon var bebis. Helt vild. Hon var alltid i rörelse, kröp runt och slet i allt när hon blev äldre. Snabb och jag var så otroligt orolig att hon var hyperaktiv, för det var fart hela tiden så man var trött i huvvet när hon somnade på kvällarna.
    Nu är hon 2½ och ganska lugn. Hon blev mindre hyper någon gång efter ett ungefär. Han är så liten än så lugn, han kommer att ändra sig. Bättre han rör sig, tänk vad orolig du skulle vara om han bara låt still och inte gjorde något. Kalla det livsglädje istället för hyperaktivitet =D

• kaca

Har en 9 månaders pojke och sedan han var två veckor har han varit hyperaktiv. Han kan bara inte sitta still eller bara mysa utan det är alltid någonting man måste göra. I mammagruppen är alla väldigt lugna jämfört med honom, alla vänners barn är lugnare än han så det känns skönt att inte vara ensam. Man blir ibland lite orolig men nu när man har lärt känna honom så förstår man att han är som han är och tycker om att inte sitta still.

Svar på tråden "Hyperaktiv" bebis?