• Anonym (dacta)

Salvan dactacort till rumpan

Min 6-årige son kom hem och sa att han hade jätteont i rumpan och bajsat 3 ggr under dagen. Vi tittade när vi kom hem och han var väldigt röd. Jag tog på dactacort jag hade hemma.
    Sälv har jag ofta problem med irritation i rumpan och varit till olika läkare men ingen salva fungerar förutom dactacort, så jag är väl lite inne på den:)
    Min dotter (4 år) är oxå röd ibland men jag tror för att hon har kissblöja från natten.

Några erfarenheter kring detta?

• Svar på tråden Salvan dactacort till rumpan
  • Eisa

Bra att det funkar.

Fast Dacatacort är ju för svamp.

• Eisa

Eller vänta, dactacort... men gud jag har glömt, är det för svamp?

• Eisa

Daktacort stavas det tydligen. Ja det är för svamp.

"Använd inte Daktacort till barn under 10 år utan läkares ordination" står det på FASS dock

• Anonym (dacta)

Eisa, oj, vad skulle du smörjt in med då?

• Eisa
    Anonym (dacta) skrev 2010-05-06 22:29:34 följande:
    Eisa, oj, vad skulle du smörjt in med då?
    jag har potatismjöl på allt
  • Anonym (dacta)

Bepanthen kanske jag ska köpa imorgon då?

Blir så trött på detta med röda rumpor då jag själv jämt har det, sista läkaren kallade den "analklåda" och gav mig en salva som aldrig fungerade. Daktacort fungerar bäst på mig.
    Men självklart kanske man inte ska använda det på sina barn...

• Candra
    Anonym (dacta) skrev 2010-05-06 22:52:12 följande:
    Bepanthen kanske jag ska köpa imorgon då? Blir så trött på detta med röda rumpor då jag själv jämt har det, sista läkaren kallade den "analklåda" och gav mig en salva som aldrig fungerade. Daktacort fungerar bäst på mig. Men självklart kanske man inte ska använda det på sina barn...
    Bepanthen fungerar jättebra på min dotter, det röda försvinner med en gång.
  • Anonym (dacta)

Hej,

va hos min gyn idag. Tog upp detta, både gällande mig å barnen. Det är ingen fara att använda daktacort på barnen sa hon men sa att jag sen kunde använda canesten på barnen då den är lite mildare. Den använde hon jämt på sina barn då de va små sa hon:)
    Hon tyckte daktacort är det bästa på mig. Hon sa att "Analklåda" är ett samlingsnamn för allt , svamp, irritation osv...  Hon undrade om jag är stressad och visst , det är jag. Hon säger att det beror på stress att jag blir röd i rumpan.

• Candra

Jag kan ju inte låta bli att undra, barnen är ju en sak, men hur tusan vet du att du är det?

• Anonym (dacta)

vet att jag är vaddå?

Svar på tråden Salvan dactacort till rumpan