• Väntan på en liten

Mama Mia söder

Någon som går/gått där som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Längtar...245 dagar kvar
  • Svar på tråden Mama Mia söder
  • Mamaiia

Jag var bara där vid ett tillfälle (gjorde ett UL i vecka 9).

Vid det enda tillfället fick jag dock ett toppenbemötande. Fick UL-tiden samma dag jag ringde och alla var gulliga och förstående för en hysterisk förstagångsgravid {#lang_emotions_innocent}
    Min kompis (vi var gravida samtidigt) gick där hela sin graviditet och hon var supernöjd med sin barnmorska.

♥ ♀ född 2oo9-12-o8 ♥ Jag har den finaste titel en människa kan få - Mamma.
  • Lioal

Vi går pa Mama Mia Söder, har ifs bara varit på inskrivning samt tidigt UL medär verkligen supernöjd!!! Barnmorskorna är supertrevliga och lokalerna jättemysiga. utifrån det jag själv har upplevt hittils samt hört från andra så kan jag verkligen rekomendera!

• Väntan på en liten
    Maaaaa skrev 2010-05-06 22:45:26 följande:
    Jag var bara där vid ett tillfälle (gjorde ett UL i vecka 9).Vid det enda tillfället fick jag dock ett toppenbemötande. Fick UL-tiden samma dag jag ringde och alla var gulliga och förstående för en hysterisk förstagångsgravid Min kompis (vi var gravida samtidigt) gick där hela sin graviditet och hon var supernöjd med sin barnmorska.
    Hur kom det sig att du inte fortsatte på Söder?
    Längtar...245 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    Lioal skrev 2010-05-06 22:47:24 följande:
    Vi går pa Mama Mia Söder, har ifs bara varit på inskrivning samt tidigt UL medär verkligen supernöjd!!! Barnmorskorna är supertrevliga och lokalerna jättemysiga. utifrån det jag själv har upplevt hittils samt hört från andra så kan jag verkligen rekomendera!
    Gjorde du något hälsosamtal eller gick du på gruppinfon de har på Karlavägen? Jag antar att man får gå på gruppinfon även om man vill gå på söder eller hur är det?
    Längtar...245 dagar kvar
  • hallonfamiljen

vi gick på mamma mia söder under hela graviditeten och var supernöjda! Barnmorskan var så engagerad/intresserad/trevlig och superbra. Kan VARMT rekomendera!!!

• Mamaiia
    Väntan på en liten skrev 2010-05-06 22:56:13 följande:
    Hur kom det sig att du inte fortsatte på Söder?
    Därför att jag redan gick på en MVC och hos en BM jag trivdes mycket bra med.

Att jag hamnade på MamaMia Söder var enbart pga jag ville få gjort en UL-undersökning och det kunde inte min MVC stå till tjänst med. Dock hänvisade de till MamaMia Söder, och där kunde de ge mig en tid redan samma dag.
  • Väntan på en liten
    hallonfamiljen skrev 2010-05-06 22:59:54 följande:
    vi gick på mamma mia söder under hela graviditeten och var supernöjda! Barnmorskan var så engagerad/intresserad/trevlig och superbra. Kan VARMT rekomendera!!!
    Du får gärna inboxa hennes namn till mig om du vill
    Längtar...245 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    Maaaaa skrev 2010-05-06 23:00:18 följande:
    Därför att jag redan gick på en MVC och hos en BM jag trivdes mycket bra med.Att jag hamnade på MamaMia Söder var enbart pga jag ville få gjort en UL-undersökning och det kunde inte min MVC stå till tjänst med. Dock hänvisade de till MamaMia Söder, och där kunde de ge mig en tid redan samma dag.
    Ok, jag förstår. Vilken MVC gick du på?
    Längtar...245 dagar kvar
  • Mamaiia
    Väntan på en liten skrev 2010-05-06 23:12:03 följande:
    Ok, jag förstår. Vilken MVC gick du på?
    Bromma Barnmorskemottagning, ligger i Traneberg (Alvik).
  • hallonfamiljen
    Väntan på en liten skrev 2010-05-06 23:11:20 följande:
    Du får gärna inboxa hennes namn till mig om du vill
    ööööh ja förstår inte hur jag inboxar :)
  • Väntan på en liten
    hallonfamiljen skrev 2010-05-06 23:23:29 följande:
    ööööh ja förstår inte hur jag inboxar :)
    Gå in på din inbox och skriv mitt alias och så meddelandet och så posta så kommer det till mig
    Längtar...245 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    Maaaaa skrev 2010-05-06 23:14:13 följande:
    Bromma Barnmorskemottagning, ligger i Traneberg (Alvik).
    Ok, jag det är lite långt att åka
    Längtar...245 dagar kvar
  • RasSam

Jag går på Mamma mia söder. Super trevlig, bra BM och stället känns inte sådär kallt och sjukhusaktigt!
    Kan verkligen rekomendera! =)

• Väntan på en liten

Bokade tid idag, inget hälsosamtal eller nånting bara inskrivning, småbesviken.

Kan inte bestämma mig så jag gjorde ju så att jag bokade tid på MVC hos mig och blev kallad på hälsosamtal och känns det bra så avbokar jag inskrivningen på Mama Mia söder och går på den här hemma. Jag vill ju få samma mödravård som alla andra förstföderskor.

Längtar...244 dagar kvar
  • Lioal
    Väntan på en liten skrev 2010-05-06 22:57:42 följande:
    Gjorde du något hälsosamtal eller gick du på gruppinfon de har på Karlavägen? Jag antar att man får gå på gruppinfon även om man vill gå på söder eller hur är det?
    Min BM ringde upp mig några dagar efter att jag hade bokat inskrivningstiden. Då frågade hon lite om hur jag mådde och om jag ville komma på något besök/hälsosamtal innan inskrivningstiden men jag kännde inte att det var något som jag behövde så vi träffades första gången på inskrivningen istället.
  • Väntan på en liten
    Lioal skrev 2010-05-07 20:09:21 följande:
    Min BM ringde upp mig några dagar efter att jag hade bokat inskrivningstiden. Då frågade hon lite om hur jag mådde och om jag ville komma på något besök/hälsosamtal innan inskrivningstiden men jag kännde inte att det var något som jag behövde så vi träffades första gången på inskrivningen istället.
    Men jag vill gå på halsosamtal så man undrar varför vissa får och inte andra.

På det andra stället jag ringde till närmare där jag bor så fick jag tid till hälsosamtal trots att det är en mindre mottagning, iofs så har de väl antagligen mer tid då färre går där, men ändå.
    Längtar...244 dagar kvar
Svar på tråden Mama Mia söder