Föräldrautbildning Jönköping
Hej! Jag undrar om någon vet vilken veckodag föräldrautbildningen är i Jönköping.
Hej! Jag undrar om någon vet vilken veckodag föräldrautbildningen är i Jönköping.
När vi gick utbildningen hösten -05 var det tisdagar och jag vill minnas att det var mellan kl 17-20
Vi har oxå gått där och om jag inte minns fel så var det tisdagar 17-20, vi gick där hösten 2007.
Du kan ju kolla deras hemsida http://www.famradsmaland.se
Det står telefonnummer och mailadress till de som har kursen så du kan ju kolla med dom.
Lycka till!
tack så mycket för svaret!
Vi var också 17-20 på tisdagar (varannan).
Utbildningen var jag enormt skeptisk till på väg dit men det ändrades redan efter en kvart. UNderbar utbildning, kanonbra att träffa likasinnade och vi fick vänner för livet.
Vi är också jättenöjda med utbildningen och "GreenGal" - han heter Peter Levin ;)
Vi gick utbildningen i Jönköping nu i vintras och är jättenöjda.Det var varannan tisdag 17-20 som dom andra har sagt.Både Peter och Els-Marie är väldigt trevliga och duktiga.
Bara positivt!
Kul att ni var nöjda med kursen!
Vi började i november och var färdiga i mars.Det tog lite tid eftersom jul och nyår hamnade i mellan
jaha, oj vad sent. Jag vill gärna bli klar med föräldrautbildningen i höst, så vi kan börja utredningen i början av nästa år.
Vi gick kursen mellan september och november. Hade sista kurstillfället och sista mötet med fam rätten runt 15 nov och var sedan uppe i nämnden i januari.
Har de ändrat reglerna i Jkpg nu? Vi gick kurs och gjorde utredningen parallellt. Enda kravet var att vi hade intyget från genomgången utbildning när ärendet var uppe i nämnden.
Vår kurs startar 14 september!!
Föräldrautbildning får man gå innan man fyller 25!
Vi gick också föräldrautbildningen i Jönköping, hösten 2008. Vi hade det jättebra tyckte vi för då hade de lagt den på lördagar. Jag tror vi var där ca fyra lördagar (varannan vecka om jag inte minns fel) kl 9-15. Började den 11 okt och slutade den 22 nov. Skönt att få den gjord på kort tid. Innan vi gick så var utbildningen på vardagar under en längre period, så det verkar som de har bytt tillbaka till det nu då. Vi var jättenöjda med kursen! Lycka till!
Vi gick utbildningen i Jönköping parallellt med hemutredningen mars-maj 2006. Mycket nöjd med den!!! Fick sonen i vår famn nov -06 och dottern i vår famn juni -09.
Våran historia so far :
Anmälde oss FFIA juni 2009
Anmälde oss BV Jan 2010
Gick utbildningen nov 2009-mars 2010
Hemutredning April-NU
Väntar på att utredningen skall upp i nämnden