• Hjärtat längtar

Föräldrautbildning Jönköping

Hej! Jag undrar om någon vet vilken veckodag föräldrautbildningen är i Jönköping. 

Vi har tänkt gå föräldrautbildningen där i höst. Jag tror det skulle vara 6 kvällar, varannan vecka. 
  • Svar på tråden Föräldrautbildning Jönköping
  • Marie IE B

När vi gick utbildningen hösten -05 var det tisdagar och jag vill minnas att det var mellan kl 17-20

• skattsessan

Vi har oxå gått där och om jag inte minns fel så var det tisdagar 17-20, vi gick där hösten 2007.
    Du kan ju kolla deras hemsida http://www.famradsmaland.se
    Det står telefonnummer och mailadress till de som har kursen så du kan ju kolla med dom.
    Lycka till!

• Hjärtat längtar

tack så mycket för svaret!

ajdå, jag jobbar till 17 på tisdagar och vi har nästan en timma till jönköping, men vi får försöka lösa det. Jag har mailat Peter Rokko, men jag har inte fått svar än. 
    Vad tyckte ni om utbildningen?
  • Snoopy1974

Vi var också 17-20 på tisdagar (varannan).

Utbildningen var jag enormt skeptisk till på väg dit men det ändrades redan efter en kvart. UNderbar utbildning, kanonbra att träffa likasinnade och vi fick vänner för livet.

?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
  • Marie IE B

Vi är också jättenöjda med utbildningen och "GreenGal" - han heter Peter Levin ;)

• princess77

Vi gick utbildningen i Jönköping nu i vintras och är jättenöjda.Det var varannan tisdag 17-20 som dom andra har sagt.Både Peter och Els-Marie är väldigt trevliga och duktiga.

Bara  positivt!

• Hjärtat längtar

Kul att ni var nöjda med kursen!

Jag har fått svar från Peter Levin nu. Det är tisdagar 17-20 i höst.
    Princess77 vilken månad på hösten började kursen?
  • princess77

Vi började i november och var färdiga i mars.Det tog lite tid eftersom jul och nyår hamnade i mellan

• Hjärtat längtar

jaha, oj vad sent. Jag vill gärna bli klar med föräldrautbildningen i höst, så vi kan börja utredningen i början av nästa år. 

• Marie IE B

Vi gick kursen mellan september och november. Hade sista kurstillfället och sista mötet med fam rätten runt 15 nov och var sedan uppe i nämnden i januari.
    Har de ändrat reglerna i Jkpg nu? Vi gick kurs och gjorde utredningen parallellt. Enda kravet var att vi hade intyget från genomgången utbildning när ärendet var uppe i nämnden.

• Hjärtat längtar

Vår kurs startar 14 september!!

Vi måste gå utbildningen  innan vi börjar utredningen. 
    Vi har inte fyllt 25 än, men vi får börja utredningen innan vi fyller 25, så vi förhoppningsvis får medgivande till jag fyller 25 nästa höst!
    Men tänk om man inte få gå föräldrautb. förrän man fyllt 25??? Då faller ju hela vår plan. Jag vågar inte fråga heller. Tänk om vi får ett nej!{#lang_emotions_cry}
  • Anzile

Vi gick också föräldrautbildningen i Jönköping, hösten 2008. Vi hade det jättebra tyckte vi för då hade de lagt den på lördagar. Jag tror vi var där ca fyra lördagar (varannan vecka om jag inte minns fel) kl 9-15. Började den 11 okt och slutade den 22 nov. Skönt att få den gjord på kort tid. Innan vi gick så var utbildningen på vardagar under en längre period, så det verkar som de har bytt tillbaka till det nu då. Vi var jättenöjda med kursen! Lycka till!

• Hjärtat längtar
    en glad skrev 2010-05-10 23:43:34 följande:
    Föräldrautbildning får man gå innan man fyller 25!
    Så bra!!!
    Hur går det nu för er alla?? Var är ni i er adoptionsprocess? Har ni fått barn? Väntar ni BB?
    Kram
  • Marie IE B
    Hur går det nu för er alla?? Var är ni i er adoptionsprocess? Har ni fått barn? Väntar ni BB?

Hela vår historia kan du läsa i min pres men för att göra en lång historia kort så:
    skickade ansökan till Kina mars -06
    fick barnbesked aug -09
    fick vår dotter 12 okt -09
  • Snoopy1974
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-11 19:06:19 följande:
    Så bra!!! Hur går det nu för er alla?? Var är ni i er adoptionsprocess? Har ni fått barn? Väntar ni BB? Kram
    Anmälde oss till AC juni 2007
    Hemutredning klar juni 2008
    Köande i Estland, Ryssland och framtida Korea (när vi varit gifta 3 år) augusti 2008
    BB mars 2010 - pojk Estland
    Papperssamlande april 2010
    Väntar för tillfället på RB. Hoppas vara hemma med honom innnan jul.
    ?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
  • Lillsyrran

Vi gick utbildningen i Jönköping parallellt med hemutredningen mars-maj 2006. Mycket nöjd med den!!! Fick sonen i vår famn nov -06 och dottern i vår famn juni -09.

• princess77

Våran historia so far :
    Anmälde oss FFIA juni 2009
    Anmälde oss BV Jan 2010

Gick utbildningen nov 2009-mars 2010
    Hemutredning April-NU

Väntar på att utredningen skall upp i nämnden

Svar på tråden Föräldrautbildning Jönköping