• Anonym

Gravid o kissnödig!! slutar aldrig att komma kiss ju!

Jag är gravid i vecka 13 (12+5) och senaste veckorna har jag varit uppe o kissat typ 2-4 ggr varje natt! och ja det är ju normalt att det blir så MEN ibland på natten eller dagarna så känns det som om inte kisset tar slut, jag kissar och kissar o kissar och det kommer hela tiden, bara droppar tillslut men jag känner mig fortfarande kissnödig, jättejobbigt! jag går omkring och känner mig kissnödig nästan så att det kommer droppar i trosorna, sen tillslut provar jag att kissa och ja då kommer det meeeer kiss, så kan det vara vissa dagar!
    Är det oxå normalt?
    Nån annan som känner igen sig?

• Svar på tråden Gravid o kissnödig!! slutar aldrig att komma kiss ju!
  • Philippa

Det kan även vara en urinvägsinfektion, så ring din VC och lämna ett urinprov redan idag ifall det är så...

Det är inte bra att ha en u-infektion om man är gravid!

• Anonym

jaha får väl rundera på saken till måndag , har aldrig haft det innan.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-07 11:37:58 följande:
    jaha får väl rundera på saken till måndag , har aldrig haft det innan.
    Tycker du ska ringa IDAG!

Urinvägsinfektion som gravid kan i värsta fall orsaka missfall.....
  • Anonym

ja jag ska dit idag, ringde förut. men surt att man inte bara kan gå till VC och lämna ett kisseprov utan man måste ju besöka doktorn först!!
    Nu har jag frikort som tur är för annars är det dyrt med 200 spänn för att lämna ett urinprov. fattar inte varför det ska va så...

• Anonym (jag)

Nu har du ju redan ringt och som tur är har frikort. Men annars så kan man ringa till Bm (borde väl gå överallt) och lämna ett prov till henne.

• Anonym
    Anonym (jag) skrev 2010-05-07 15:44:22 följande:
    Nu har du ju redan ringt och som tur är har frikort. Men annars så kan man ringa till Bm (borde väl gå överallt) och lämna ett prov till henne.
    ja fast jag bor på landet och har 4 mil till min BM!! och så har hon inte telefontid varje dag heller så det är så svårt.... en stor nackdel med att på så här!

jag lämnade iaf kisseprov och på avläsningen på stickan var allt helt normalt! men på måndag ska jag lämna in en morgonurin så ska han göra en odling på det så vet man helt säkert.

Men det är säkert bara graviditeten som gör det..... trots att det inte är någon av de "87 klicken" som svarat i tråden att dem haft lika som mig!
  • aek82

Hej. Jag har precis likadant. Känner mig nästan kissig hela tiden & är uppe minst 2-3 gånger per natt. Är i 13+2. Jag har inte funderat speciellt mycket på att det skulle vara urinvägsinfektion, men kanske är värt att kolla det (för säkerhetsskull) Tror egentligen inte att det är det utan att det har med graviditeten att göra. Har hört från flera flera andra att de hade likadant under deras graviditet.

Lycka till :)
  • Anonym

Jag är i vecka 27 och har haft det sådär till o från under hela graviditeten... Senast inatt när jag fick springa upp en gång i timmen...

Har testat för uvi varenda gång jag varit hos BM, utan att ha haft det... Det är väl helt enkelt magen som trycker på eller nåt med hormonerna.

Ett tag kring vecka 23 hade jag svårt att hålla mig om jag fick hosta eller skrattade mycket... Slutade med att jag skickade sambon att köpa tena för att kunna slappna av när jag var bland folk, och inte behöva oroa mig för de där dropparna som hela tiden känns som de ska komma. Pinsamt - javisst... Men grymt skönt att våga slappna av trots hur det är vissa dagar.

• Anonym
    aek82 skrev 2010-05-08 11:17:11 följande:
    Hej. Jag har precis likadant. Känner mig nästan kissig hela tiden & är uppe minst 2-3 gånger per natt. Är i 13+2. Jag har inte funderat speciellt mycket på att det skulle vara urinvägsinfektion, men kanske är värt att kolla det (för säkerhetsskull) Tror egentligen inte att det är det utan att det har med graviditeten att göra. Har hört från flera flera andra att de hade likadant under deras graviditet. Lycka till :)
    Kul att du är så nära mig med BF jag är i vecka 12+6 idag.
    Hur mår du annars då?

Jag har mått mkt illa i ca 5 -6 veckor fast från vecka 10 har illamåendet släppt. (jag kräktes dock bara en gång).
    Jag känner mig inte gravid alls, bara väldigt trött!! energilös och vill bara slöa. Vet inte om det är graviditeten eller vädret...

Det är tredje graviditeten och denna ggn är jag såå oroligt för att bebis inte lever, jag känner mig ju som sagt inte gravid. Ska på UL på måndag å är så rädd att dem ska säga "tyvärr den lever inte längre"

vet ju att symtomen kommer o går men ändå denna oron...
Svar på tråden Gravid o kissnödig!! slutar aldrig att komma kiss ju!