• Äppelkaka

Begagnat babyskydd?

Vi har börjat kolla efter babyskydd men vet inte om vi ska köpa nytt eller begagnat. Jag har ringt på några annonser men de har varit begagnade redan när de köpt dem, alltså har två barn hunnit använda dem och babyskydden har varit minst två år gamla.

Hur länge kan man räkna med att de är bra? Vet någon vad man ska tänka på om man köper begagnat?

Om vi är minsta osäkra så köper vi givetvis ett nytt, plutten ska inte utsättas för några risker {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Begagnat babyskydd?
  • galnevale

De ska inte vara mer än 5 år gamla. och kolla då även under klädseln så allt ser fräscht och helt ut. knäppena ska vara bra och bältena hela och fina.

Själv skulle jag inte köpa ett begagnat om de som säljer det också köp det begagnat. Ett tips är att kolla typ babyproffsen med för de säljer begagnade de med och jag tycker att det borde vara bra i så fall för de går ju igenom skydden innan de säljs.

Vi har alltid köpt nya, varför vet jag inte men har de 2 gångerna fått tag i utförsäljningsex tex en färg som säljs billigare ect.

• sarsparis

Begagnat funkar utmärkt, men jag skulle aldrig köpa från någon jag inte känner, ett krockat babyskydd kan vara livsfarligt. Ett nytt kostar inte allt för mycket, såg en akta graco på rea för 899:- för ett tag sen. Kankse skaffar ni fler barn och då kommer den ju till användning igen.

Både vårat babyskydd och bilbarnstol är köpta på rea, tycker det är rea på dem mest hela tiden. babyproffsen har förresten rea nu såg jag i ett mail jag fick.

• mapo51

Kolla upp om det finns någon som går igenom och kontrollerar begagnade bilbarnstolar och babyskydd.
    I Stockholm kan man tex få hjälp på Sakta-butiken på Flemminggatan och de tar 150 kr för det.

Vi kommer förmodligen att sälja vårt babyskydd när vi inte behöver det längre och då ska jag låta dem gå igenom det och skicka med deras protokoll när jag säljer det.

• Äppelkaka

Ok, tack för bra tips! Vi kollade på nya idag och det som skulle passa oss gick på ca 2 500:-, lite dyrt tycker vi så vi ska kolla på begagnat först och se om vi kan hitta ett fynd {#lang_emotions_smile}

• sarsparis

Babyskydd för 2500?! vi köpte en akta graco med bas för 1200:-. vad är det för stol ni tittat på?

• Äppelkaka
    sarsparis skrev 2010-05-08 21:11:45 följande:
    Babyskydd för 2500?! vi köpte en akta graco med bas för 1200:-. vad är det för stol ni tittat på?
    Ja det är skitdyrt! Vi har köpt en bil med isofix-fästen och det är inte alla babyskydd som är anpassade för det ännu. Det ska vara säkrare med isofix men urvalet blev lite begränsat. Vi vill ha ett babyskydd med bas och isofix-fästa samt helst fempunktsbälte så vi får se vad vi hittar. De vi kollade på igår till slut var Britax High Way och Brio Primo och basen var nästan lika dyr som själva babyskyddet {#lang_emotions_undecided}
  • Näset

Hos oss kostar brio Primo med bas 1495 och den basen har ju isofix fäste, men stolen har "bara" trepunktbälte, men köp inte den för 2500. Googla på det tror du hittar företag som säljer den för 1500, finns bla på blocket (nya) och det är företag som annonserar.
    Lycka till

Svar på tråden Begagnat babyskydd?