• salsajenny

Babytravel bangkok vs Carena Easy sulky?

Jag har lite halvpanik och måste skaffa en ny vagn till min 15-månaders kille, kanske redan i helgen om min emmaljunga blir såld idag.

Har tidigare spetsat in mig på carena easy sulkyn, då den verkar smidig, lätt, har bra korg, mugghållare, fotstöd och fullt liggläge, samt enhandsfattning.

priset ligger i butik på 1195 kr.

sen hittade jag på babyproffsens sida, en vagn som ser snarlik ut som easyn, en babytravel bangkok. priset låg på 999 kr. förvisso inga enorma skillnader i priset (200 kr), men om det är ungefär samma vagn och samma kvalitet så väljer man väl klart den billiagre om man ändå ska iväg och shoppa vagn.

Så, är det nån som känner till dessa båda vagnar och vet om det finns likheter och skillnader på dem?

• Svar på tråden Babytravel bangkok vs Carena Easy sulky?
  • midnan

Jag funderar på samma grej... vet att det finns skillnad i liggdelen, är fler lägen på babytravels, men då är ligglängden 6cm kortare... försöker hitta fler för och nackdelar. Så ser jag att dom har den för 899 nu... det är nog inte så många som har erfarenhet av babytravels eftersom den är en helt ny modell där... men den ser ju exakt likadan ut som carenas i chassit...

• K I A

ha varit och tittat på bangkok och tycker den är vettigare och mer genomtänkt än carenas

• midnan

Jag har med köpt en bangkok! Vi körde den hela gårdagen och än så länge är jag jättenöjd... det enda som lite drygt är att den drar lite då man har hjulen olåsta, men det tror jag alla vagnar med liknande hjul gör...

• salsajenny
    midnan skrev 2010-05-13 08:25:20 följande:
    Jag har med köpt en bangkok! Vi körde den hela gårdagen och än så länge är jag jättenöjd... det enda som lite drygt är att den drar lite då man har hjulen olåsta, men det tror jag alla vagnar med liknande hjul gör...
    ja, det har jag oxå märkt!
    sen är man väl bortskämd med lite rejälare vagnar och kan sakna fjädringen lite, men det är en vanesak och inget som hade funnits oavsett vilken sulky man valt. =)

likaså varukorgen. den är rymlig för att vara på en sulky, men inte lika rymlig som förra vagnens korg, så man får planera lite bättre bara. =)

det "roliga" var att när jag köpte den på babyproffsen, så glömde de ta av larmknappen, och jag åkte till ett köpcenter direkt efter för att inviga vagnen. det pep i larmbågarna varje gång jag gick in eller ut ur alla dessa affärer! Folk trodde nog jag snott kläder, och när jag sen sen förklarade läget, trodde de väl att jag snott vagnen istället...haha....

körde tillbaka till BP och de larmade av vagnen. kommer ut och ska lasta i den i bilen igen.
    och ett av bakhjulen ramlar av!
    de skämdes lite när jag kom in igen, men fixade det på 10 minuter. jag hoppas det var allt strul på en gång med den vagnen, så jag slipper mer sen., =)
  • K I A

tror du att du kan skicka måtten på den ihopfälld?

• mamma39

Vi köpte en Bangkok idag och kommer att lämna tillbaka den imorgon :( Hjulen började wobbla efter ett par hundra meters promenad så hela vagnen slängde, och för varje steg vi tog så slog fötterna i bromspinnen. Nu är jag och min sambo visserligen långa och har stor steglängd, det kanske funkar bättre om man är kort... Vi är INTE nöjda. Annars verkar den ok. Jag kommer att köpa en Acta Graco istället. Lägger hellre på ett par hundralappar.

• salsajenny
    mamma39 skrev 2010-06-12 19:55:34 följande:
    Vi köpte en Bangkok idag och kommer att lämna tillbaka den imorgon :( Hjulen började wobbla efter ett par hundra meters promenad så hela vagnen slängde, och för varje steg vi tog så slog fötterna i bromspinnen. Nu är jag och min sambo visserligen långa och har stor steglängd, det kanske funkar bättre om man är kort... Vi är INTE nöjda. Annars verkar den ok. Jag kommer att köpa en Acta Graco istället. Lägger hellre på ett par hundralappar.
    vi är oxå långa, och bangkok är den enda sulkyn vi INTE slår fötterna i bromspinnen på! =)

inga problem med wobblande hjul här, i alla fall. ni kanske fick ett måndagsexemplar? =)
  • Capri77

Tycker du ska köpa Avanti Moving Light istället. Går att beställa från Tyskland för endast 680 kr inkl frakt! Den har mugghållare, fullt liggläge, fotstöd, enhandsfattning, stor varukorg under. Kolla här: http://extrapengarvarjedag.blogspot.com/search/label/Barnvagn%20%2F%20Sulky På Babyland kostar den 1499 kr så det är mer än halva priset. Visserligen fjolårets modell men det är bara färgen som skiljer. Fantastiskt med en sulky för 680 kr som levereras till dörren!

• madde1983

har en carena och e väldigt nöjd med den ,den har varit med om en väldigt många utlandsresor  och  camping turer,, myclket hållbar och kvalite för en liten summa 

Svar på tråden Babytravel bangkok vs Carena Easy sulky?