Svårt leka själv, plast o socker
Hej! Mitt bonusbarn är faktiskt världens gulligaste och jag kan verkligen se att det är svårt att inte vilja ge honom allt han vill ha. Min kille köper massor av små saker hela tiden eller ger honom godis, popcorn eller glass. Dessutom får han något dyrt minst en gång i veckan typ tv spel för flera tusen eller cykel, veckan därpå sparkcykel... osv Jag försöker hålla tyst för att jag inte vill hamna i rollen av den som inte skulle unna honom godis och saker. Min kille blir så irriterad när jag säger något. Känns dock jobbigt då jag märker att sonen inte mår så bra av att ha det såhär. Han börjar krångla med den vanliga maten och fråga efter saker så fort han fått något. Han har fått svårt att leka själv och kräver alltid stimulans i form av nya saker. Min kille låter honom heller nästan aldrig få leka själv så han är helt ovan vid det, hans fantasi och kreativitet lider (tycker jag) Prylarna han får är bara intressanta en kort stund och ingenting är värt något. Han måste alltid ha olika filmer eller dataspel. Han är dock fortfarande gullig och tackar alltid. Vid maten har det dock kunnat bli väldigt jobbigt/gnälligt och det känns tufft att situationen påverkar min och min killes relation.Vet inte riktigt hur jag ska göra, först försökte jag att påpeka och propsa på att vi skulle äta hemgjord och bra mat men nu låter jag dem mest hållas. Försökte flera gånger ta upp med min kille att det är bra för barn att leka lite ensamma så de lär sig att hitta på saker att göra på egen hand. Orkade tillslut inte ta striden. Nu lever vi bland plast, massor av godis och halvfabrikat. Sonen blir kinkigare och kinkigare med maten och kräver ständig stimulans. Jag fick ingen förändring, istället blev det spänt mellan mig och min kärlek, kändes inte värt det. Min kille är ju snäll mot sonen och det är jag glad för. Tyvärr gör han honom nog en stor otjänst.
Tacksam för tips