• Noppe

Ont vid samlag, ägglossning? NÅGON?

Jag har aldrig ont vid samlag. Men sist gjorde det ont som om något var i vägen, svårt att förklara Det kändes inte efteråt utan just när han stötte till det. Jag har haft så någon gång innan man har inte samman kopplat det med ägglosning

• Svar på tråden Ont vid samlag, ägglossning? NÅGON?
  • Cinnalinna

Jag har nästan alltid haft ont vid sex runt ÄL.

• Noppe

Men inte annars? Isåfall kan det ju kanske vara ägglossning jag har Känns det som något tar emot?

• Nelson

Jag får ont i samband med ÄL, så det kan mycket möjligt vara därför du fick ont!!

• Cinnalinna

Noppe ja ungefär så - det gör ont när man får stötar mot livmodertappen eller hur man ska säga.

• Fru Baby

Jag har äl nu, eller just haft(fick pos. på äl-test i mån. kväll).
    Och jag har ont vid sex därinne vid äl.
    Hade ont idag då vi hade det.
    Men man vet ju inte om man har ont precis vid äl, eller precis efter....eller just före.
    Svårt att veta.

• Tuvaliten

Jag brukar få lite ont innan mensen men efter äl...

• majsan26

Jag har oxåont vid ÄL, alltså jag känner alltid av det när jag har ägglossning. Ibland så gör det verkligen ont att ha samlag just då, men det går över efter ett tag, i vissa ställningar känns det ite så hård.

Man brukar koppla ihop endometrios med ont vid Äl,....men att man har ont vid ägglossning betyder väl inte att man MÅSTE ha endometrios,...eller??? Ursäkta den korkade frågan men jag förstår inte riktigt.

• Fru Baby

Majsan....
    Det är fullt normalt att ha ont vid äl. Och att ha ont vid sex under äl.
    När jag var 20 år så var jag in för titthålsoperation pga. molande värk under mina cykler.
    Hade inget som helst fel, men dom sa då att vissa kvinnor har mkt mer ont vid äl än andra. Och även vid sex då.
    Det kunde tyda på kraftiga äl, med stor hormonökning i kroppen sa dom.
    Så endomedtrios behöver man inte oroa sig i första skedet.

• majsan26

tack fru baby! Hur går det för dig? Jag är själv på bim -1, .....känner mig deppig och hittar på alla möjliga fel på oss två. Inte kul alls. :(

• Fru Baby

Jag förstår precis...man är helt hopplös på att leta fel. Fast man i själva verket kanske är fullt normal.
    Men jag tror att det hör till då man jättegärna vill något. Man vågar inte hoppas för mkt.
    Är likadan
    Men vi grejar detta, vi kommer bli gravida

• Fru Baby

Majsan: Jag har just äl nu...Fick pos. på äl-test måndag kväll...
    Så man får väl se hur det går.
    Hoppas gör jag ju förstås som bara den

• Barret76

Hej på er!

Jag har nyligen plussat och när vi hade sex på Äl-dagen (dan dag jag fick utslag på testet alltså) så gjorde det riktigt ont faktiskt. Jag brukar aldrig ha ÄL-värk annars. Hur som helst så tog det sig då så det är kanske ett bra tecken

Lycka till!!!

• Nettis30

Igår fick jag plus på ÄLtestet. Innan testet hade jag mys med sambon och det gjorde så ont "därinne". Efter myset fick jag väldigt ont i tjejmagen så jag anade ÄL och fick det bekräfftat med testet.

• majsan26

bim dagen idag...ingen mens i sikte...offfff ...spännande..,.. Lycka till Fru Baby och Nettis 30,....hoppas ni prickar rätt!!!!

Barriet 76 stort Grattis!!!!! jag har oxå prickat Äl, .....och ja, det gjorde ont kan jag väl säga

• stellali

Vad spännande. När jag läser era inlägg så slog det mig att jag fick ont när vi hade sex vid ÄL-tid. Vi hade bara sex en gång under de dagarna, men just den dagen fick jag utslag på en ÄL sticka. Tappen kändes öm och det gjorde riktigt ont.

Kanske ett gott tecken? Jag hoppas det tar sig, ska testa på söndag om jag inte får besök av tantskrället.

Svar på tråden Ont vid samlag, ägglossning? NÅGON?