• Anonym (hängmage)

Vad klär ni er i som har hängmage efter graviditet?

Efter att ha fött barn så har min mage ändrats en hel del och det är som en stor degklump som inte går att få bort.
    Jag har dessutom hängigt skinn som går att ta tag i. Inte att jämnföra med en fet mage utan skinn som sitter löst.
    Kan ta ett större kärlekshandtag om det och ändå inte fått tag i allt skinn i handen.

Detta medför problem med att hitta kläder. Mitt häng sitter precis där byxorna ska vara. Trosor får jag vika under hänget eller ha extra stora så dom går över och det riktigt jobbigt att hålla på så här...Jag hittar aldrig något som passar.

Ni andra som har som mig, gör jag gissar att jag inte är ensam, vad har ni för trosor och andra underdelar?
    Jag brukar köra med tröjor som är lite större hängande nedtill så syns inte magen.
    Men nertill?

• Svar på tråden Vad klär ni er i som har hängmage efter graviditet?
  • Åzzy

Jag brukade köra leggings & tunika, hade ofta såna trosor som höll in magen!
    Nu har jag gjort en bukplastik & skinnet är väck..så jäkla skönt!

• Anonym (fet)

Jag köper kläder i stor storlek. Endast löst sittande kläder. Använder vissa gravidplagg med.

• bara lilla jag

det är svårt men tunikor och leggings.. draperade toppar, slimming linnen under eller som någon annan skrev trosor som håller in.. Har dock jättesvårt att hitta byxor skönt att det är sommar snart.. :)

• Shmone

Byxor med bred resår.. alltså typ gravidbrallor. Det är det skönaste så blir det inte knöligt på magen. Med en lite längre tröja eller tunika på så syns det ju inte att det är gravidbyxor.

• Anonym

jag brukar "gömma" mig i större kläder framförallt hoodisar eller så har jag ett längre super tigt linne under tröjan jag vill ha, så håller linnet degen på plats :)

• Anonym (hängmage)

Det blir nästintill bara tunika och leggins/tights nu för tiden.
    Har jeans som sitter fint på mig tills man kommer till magen, då får jag vika in skinnet och det ser inte klokt ut...

En op. tänker jag också göra men med våran vardag i dagläget så går det inte. Jag behövs 24/7. Pengarna finns men inte tiden till att läka efteråt med 2 små barn som behöver sin nästan ensamstående mamma.

Jag tycker inte om att ha förstora kläder på mig, då ser jag bara fet ut och det är jag inte. Är normalviktig. Ju större kläder ju fetare blir jag så här måste jag köra på lite tightare kläder och då blir tunika med en lite större urringning bra för då lägger man inte blicken på magen utan på brösten. Brukar ha en urringning med lite fint mönster så det inte bara ser ut som att jag vill visa brösten för så är det ju inte. Men vill fånga blickarna från magskinnet.

• bara lilla jag
    Anonym (hängmage) skrev 2010-05-07 17:39:41 följande:
    Det blir nästintill bara tunika och leggins/tights nu för tiden. Har jeans som sitter fint på mig tills man kommer till magen, då får jag vika in skinnet och det ser inte klokt ut... En op. tänker jag också göra men med våran vardag i dagläget så går det inte. Jag behövs 24/7. Pengarna finns men inte tiden till att läka efteråt med 2 små barn som behöver sin nästan ensamstående mamma. Jag tycker inte om att ha förstora kläder på mig, då ser jag bara fet ut och det är jag inte. Är normalviktig. Ju större kläder ju fetare blir jag så här måste jag köra på lite tightare kläder och då blir tunika med en lite större urringning bra för då lägger man inte blicken på magen utan på brösten. Brukar ha en urringning med lite fint mönster så det inte bara ser ut som att jag vill visa brösten för så är det ju inte. Men vill fånga blickarna från magskinnet.
    känner igen det du säger till 100% funderar också på någon form utav bukplastik eller fettsugning, har omöjligt att få bort min magen.. Jag har dock lite övervikt men är nöjd med min kropp i övrigt. Det är bara magen som förstör :(

och jag håller med dig ang för stor kläder, har stora bröst vilket gör att man ser 10 ggr tjockare ut än man är.. Men har hittat lösa tunikor på VILA nu som sitter jättesnyggt fast dem är stora.. Har använt min så mkt att den är helt slut nu :P
  • Anonym

Här är en till med samma problem. Blir mest tunika och leggings. Kan ha mammabyxor men hur kul kändes det då :( Har också funderat på bukplastik men det går inte i dagsläget. Dessutom är jag så rädd att det ska bli komplikationer. Jag ser dessutom ut att vara gravid fortfarande. Känns hemskt, mår skitdåligt över det och att inte kunna ha normala kläder :(

• Anonym

jag har med fått problem med hängande deg hud efer mina förlosningar får tyvär höra då å då om jag e gravid =( inte så skoj direkt men ja de finns jhu bara  de som alla ger förslag på tunikor å leggings å grav kläder men de ska finnas en töjbar koset som bara siter runt magen på lindex el kaphal tror ja den va som kostar 159 kr någonting men den skulle va väldigt bra ha jag hör igallafall funderar på å köpa den, men har ju med funderat på å göra en operation å få dän skiten men har jhu planerat å ha flera barn fram över så degen får tyvär vara kvar ett par år till =( =(

• J Anttila

Leggins och tunika är svaret.
    Har dock haft turen att hitta jeans leggins som sitter riktigt bra, jag kan dra sinet och lägga det närmare ryggen så att det fastnar där i de byxorna. Tyvärr var de lite för dyra för min budget så det blev bara ett par.
    Vissa mamma kläder blir det oxå, samt byxor och kloljar som har resår som man viker över. Det fungerar jätte bra.

ERIK Mammas lill hjärta
  • bara lilla jag
    Anonym skrev 2010-05-11 14:34:22 följande:
    jag har med fått problem med hängande deg hud efer mina förlosningar får tyvär höra då å då om jag e gravid =( inte så skoj direkt men ja de finns jhu bara  de som alla ger förslag på tunikor å leggings å grav kläder men de ska finnas en töjbar koset som bara siter runt magen på lindex el kaphal tror ja den va som kostar 159 kr någonting men den skulle va väldigt bra ha jag hör igallafall funderar på å köpa den, men har ju med funderat på å göra en operation å få dän skiten men har jhu planerat å ha flera barn fram över så degen får tyvär vara kvar ett par år till =( =(
    jag har en sån du pratar om, för mig funkade den bara när man hade typ klänning möjligtvis leggings till. Det var värdelöst om man hade byxor för korsetten hoppade liksom ut över byxlinningen så det var ingen höjdare.. Köpte ett pra gördeltrosor på Lindex istället och de var suveräna, men det blir också lite oskönt i längden så det blir ett litet nyp mellan bh och gördelkanten. Så nu har jag ett linne som håller in, funkar också även om linnet har en tendens att åka upp ibland ;) Mycket med det där :P
  • Anonym (hm)
    www.provrummet.se har en kroppsgördel.. dvs den går upp som ett linne och sen ner över låren...
    och håller magen på plats..

har också trosgördel från lindex som funkar bra!
    annars hänger magen lätt 3-4cm ner över troskanten.. om det inte äer mer tom :S

kan absolut tänka mig en bukplastik i framtiden.. ska gå ner till normalvikt först dock!;)

klär mig annars i gravidjeans med hög mudd på magen... ;)
    eller mysbyxor.....
Svar på tråden Vad klär ni er i som har hängmage efter graviditet?