18år, nekad hjälp av soc, snart ingenstans att bo!!
Hej.
Det är såhär att i början av februari flyttade jag till min pojkvän efter ett stort bråk med mina föräldrar. Jag vart inte välkommen hem igen.. då var jag 17 år, fyllde 18 år nu i April.. Grejen är den att av flera orsaker kan jag inte bo kvar hos min pojkvän, och får jag inte hjälp av soc har jag ingen bostad, ingenting.
Jag ringde till dom häromdagen och då ville dom självklart ha en liten historia bakom varför jag söker hjälp, via telefon, så jag berättade. Men tack vare att jag är 18 år, inte gått ut skolan(o går inte i skolan nu heller) o mina föräldrar fortfarande e försörjnings skyldiga sa dom att det e inte lönt att ens boka ett möte, eftersom att jag ändå kommer få avslag!!
Kan detta verkligen stämma? Min fd studie & yrkesvägledare jag ännu har kontakt med tyckte detta var väldigt konstigt. Eftersom att jag gång på gång förklarat för dom på soc att mina föräldrar struntar i om dom e försörjnings skyldiga, dom vill varken ha mig hemma eller skicka pengar till mig. Sista gången jag fick pengar va i Januari, fram tills jag blev myndig gick jag utan ett öre.. sen öppnades mitt sparkonto min pappa fixade för mig när jag var liten.. där va dock "bara" 1500 kr märkligt nog!! Så självklart tar ju dom slut väldigt fort... Jag får ingen hjälp, o vet inte alls vad jag ska göra... får soc göra såhär?!?!?