• LullanK

Teutonia Cosmo från mypram

Funderar på att beställa en Teutonia Cosmo från mypram.

Men har några funderingar och hoppas någon kan besvara dessa.

Vad är det för skillnad på en mjuklift och en variopluslift mer än att den sistnämnda verkar aningen stabilare?

Hjulen kan beställas i 50 eller 60? Finns det någon för- och nackdel med den ena eller den andra storleken eller är det mest en smaksak i design?

Får man med regnskydd eller är det något man måste beställa själv utöver? (Jag är lite kass på engelska )

Undrar även över myggnät. Behöver ett som passar till vagn med mjuk- eller hårdliften?

Kanske man lika gärna kan köpa regnskydd och myggnät i butik. Brukar ju finnas andra varianter som passar vilken vagn som helst.

Undrar även över valet av broms. Vet att vi med säkerhet vill ha fotbroms och har förstått det som att man även kan välja till om man vill ha handbroms. Om jag förstått det hela rätt kan man välja antingen fot- och handbroms eller det ena eller det andra. Finns det fördelar med att ha båda?

Å så undrar jag över ståbräda. Vilken ståbräda passar till Teutonia Cosmo. Har sett en ståbräda där men den verkar inte passa till just Cosmo. Vilken ståbräda fungerar till vagnen. En väldigt avgörande fråga då vi ju kommer ha storebror på 3.3år när bebis kommer.

Något annat man behöver veta när man köper från mypram?? Lite läskigt att beställa från utlandet måste jag säga men det lutar ändå åt det. Sambon tycker jag är feg annars!

Tack på förhand!

Linus 070502 & Lillebror 100802
  • Svar på tråden Teutonia Cosmo från mypram
  • April2005

Hej!

Vi har beställt en Cosmo från Mypram.
    Man fick med ett regnskydd (ett genomskinligt i lite "styvare" plast) Vi använder dock inte det utan har köpt ett annat billigt i Ullared. (egentligen var det faktiskt med två regnskydd, ett för Fashin-liggdelen och ett för sittdelen)
    Vi valde hjul 50, vet inte om det är någon skillnad men vi tyckte att dom var snyggare och dom är superbra
    Vi har bara fotbroms, handbroms kostade extra så vi hoppade över det. Är kanske en fördel när man kör i nerförsbackar så att man kan bromsa lite med handen men vi har inte saknat handbromsen
    Vi beställde myggnät från Mypram också, men jag tror att det kanske är någon tia billigare att köpa det från barnvagnsaffären i Sverige men vi beställde det därifrån ändå.

• LullanK
    April2005 skrev 2010-05-08 10:36:22 följande:
    Hej! Vi har beställt en Cosmo från Mypram. Man fick med ett regnskydd (ett genomskinligt i lite "styvare" plast) Vi använder dock inte det utan har köpt ett annat billigt i Ullared. (egentligen var det faktiskt med två regnskydd, ett för Fashin-liggdelen och ett för sittdelen) Vi valde hjul 50, vet inte om det är någon skillnad men vi tyckte att dom var snyggare och dom är superbra Vi har bara fotbroms, handbroms kostade extra så vi hoppade över det. Är kanske en fördel när man kör i nerförsbackar så att man kan bromsa lite med handen men vi har inte saknat handbromsen Vi beställde myggnät från Mypram också, men jag tror att det kanske är någon tia billigare att köpa det från barnvagnsaffären i Sverige men vi beställde det därifrån ändå.
     Åh tack för ditt svar!

Har det fungerat bra o beställa därifrån?
    Har ni koll på hur mkt billigare ni fick det?
    Å hur blev det med leveranstiden? Ska ju ha i början av augusti så känner att det börjar bli dags nu att beställa.
  • April2005

Hej
    Det fungerade jättebra.
    Vi beställde i november när dom reade ut 09:orna och betalade då 6200kronor för vagn och fashion-liggdel samt myggnät.
    I Svergie skulle det kostat 8500 kronor för här reade dom inte ut 09:orna
    Sen kan man ibland få erbjudanden i svenska barnvagnsaffärer ex skötväska på köpet men eftersom vi ändå tycker att Teutonias egen skötväska är för stor och klumpig ville vi ändå inte ha den.

Vi beställde den 30:e november och fick vagnen i början av februari.

Lycka till!

• Echidna

Jag har beställt min Cosmo fr Mypram. Det tog ca 9 veckor och jag tog handbroms på min, mest för att det är bra att ha i "nedförsbackar". Regnskydd följde med. Jag valde en sk hårdlift och en adapter till chassit som man kan sätta bilbarnstolen på. Allt som jag beställde kom.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • LullanK
    April2005 skrev 2010-05-08 10:48:14 följande:
    Hej Det fungerade jättebra. Vi beställde i november när dom reade ut 09:orna och betalade då 6200kronor för vagn och fashion-liggdel samt myggnät. I Svergie skulle det kostat 8500 kronor för här reade dom inte ut 09:orna Sen kan man ibland få erbjudanden i svenska barnvagnsaffärer ex skötväska på köpet men eftersom vi ändå tycker att Teutonias egen skötväska är för stor och klumpig ville vi ändå inte ha den. Vi beställde den 30:e november och fick vagnen i början av februari. Lycka till!
    Vad skönt att höra! Dags att beställa snart för våran del då!

Håller med angående skötväskan, vi har en sedan tidigare som vi kommer fortsätta ha.

Tack så mycket och tack för dina svar!
  • LullanK
    Echidna skrev 2010-05-09 01:45:40 följande:
    Jag har beställt min Cosmo fr Mypram. Det tog ca 9 veckor och jag tog handbroms på min, mest för att det är bra att ha i "nedförsbackar". Regnskydd följde med. Jag valde en sk hårdlift och en adapter till chassit som man kan sätta bilbarnstolen på. Allt som jag beställde kom.
    Det låter tryggt!

Vi kör nog ändå på bara fotbroms. Hade en handbroms som inte var pålitlig på förra vagnen så jag har mindre bra erfaranheter.

Köpte du bilbarnstolen från mypram oxå? Jag kanske har kollat runt slarvigt men fick för mig att jag bara såg adaptern till stolen och inte sjävla stolen och basen.
  • Echidna

Japp jag köpte bilbarnstolen + basen som ska sitta i bilen från samma ställe. även där väljer man ju färg. De kom en vecka före vagnen.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
Svar på tråden Teutonia Cosmo från mypram