Teutonia Cosmo från mypram
Funderar på att beställa en Teutonia Cosmo från mypram.
Men har några funderingar och hoppas någon kan besvara dessa.
Vad är det för skillnad på en mjuklift och en variopluslift mer än att den sistnämnda verkar aningen stabilare?
Hjulen kan beställas i 50 eller 60? Finns det någon för- och nackdel med den ena eller den andra storleken eller är det mest en smaksak i design?
Får man med regnskydd eller är det något man måste beställa själv utöver? (Jag är lite kass på engelska )
Undrar även över myggnät. Behöver ett som passar till vagn med mjuk- eller hårdliften?
Kanske man lika gärna kan köpa regnskydd och myggnät i butik. Brukar ju finnas andra varianter som passar vilken vagn som helst.
Undrar även över valet av broms. Vet att vi med säkerhet vill ha fotbroms och har förstått det som att man även kan välja till om man vill ha handbroms. Om jag förstått det hela rätt kan man välja antingen fot- och handbroms eller det ena eller det andra. Finns det fördelar med att ha båda?
Å så undrar jag över ståbräda. Vilken ståbräda passar till Teutonia Cosmo. Har sett en ståbräda där men den verkar inte passa till just Cosmo. Vilken ståbräda fungerar till vagnen. En väldigt avgörande fråga då vi ju kommer ha storebror på 3.3år när bebis kommer.
Något annat man behöver veta när man köper från mypram?? Lite läskigt att beställa från utlandet måste jag säga men det lutar ändå åt det. Sambon tycker jag är feg annars!
Tack på förhand!