• Junior79

Kiss i dubbelsängen.. TiPs?

Hej,

Har förmodligen lagt denna tråd fel.... men men

Våran son på 5 år kommer ibland över på natten, ibland så händer det en olycka och han kissar i sängen. Vi har sängskydd i barnens sängar men icke i våran dubbelsäng (har problem att sova  i plastad froté). 
    Har bytt ut bäddmadrass tidigare och tänkte byta ut igen när alla barn är blöjfria.
    Det blir en kostnad om man ska behöva byta varje gång det blir en olycka i sängen.

Skulle vilja ha era tips om hur ni gör rent era madrasser i dubbelsäng, vissa madrasser kan man ej tvätta i maskin eller kemtvätt?

• Svar på tråden Kiss i dubbelsängen.. TiPs?
  • JellyBean

Om ni hinner ta det medans det är blött så äs på massa med potatismjöl, det suger upp allt det våta.
    Sen kan ni skrubba med rengöringsmedel och i det sista häll massa bikarbonat över och tryck in det i madrassen så att säga coh låt det stå så ett par timmar och torka.
    Då försvinner doften oxå av bikarbonatet.

Sen är det bara att damsuga upp och allt är frid och fröjd igen. =)

Sen finns det säkert bättre saker, bättre skydd som man kan lägga i sängen men har inte koll på det.

• Junior79

Åh miljövänligt tips och saker man faktist har i skafferiet...
    Detta måste jag prova.

TACK

Ps brukar hälla ättika och bikarbonat på kattkiss utomhus... Det tar bort kattdoften..

• Ruter7

Han kanske bör ha nattblöja då?

• Shea 1

Jag har sovit med plastad frotté i sängen i två år, det finns en superbra sort på Ohlsons tyger som är pvc-fri och "andas" (lite iaf...) Det är inte en gummiaktig variant, utan väldigt mjuk. Kan det vara något för er?

Jag har sovit på "gammeldags" plastad frotté också, det var förfärligt!

• Marlène84

Lägg tunna madrasser i sängen som är enkla at köra i maskinen, det vet jag att mina föräldrar hade när vi var små.

• KasperSixten

vi har ett tunt madrassskydd (ser ut som en jättetunn bäddmadrass) i vår säng. Det går enkelt att tvätta  i maskinen.  Vi har samma "system" i sonens säng men då har vi även ett plastat lakan mellan bäddmadrassen och madrassskyddet. 

Sen tror jag att det ska finnas en uppgraderad plastad frotte som ska andas, läste i babylands katalog att de har detta.  

• Anne69

Vi har de plastade madrasskydden i alla våra sängar, just för att slippa detta. Tycker att det funkar kanon. Och även om de är dyra i inköp så är det inget alls mot vad det kostar att köpa nya bäddmadrasser.

• norgesessan

Nu vet jag inte om det känns likadant med "kisslakanen" från Ikea, vi har dessa på alla sängarna (inkl. våran), och har inga problemmed att sova på dessa. Men det är ju olika från person til person...Har det på alla sängarna ifall någon "besökande" skulle ha en olycka, eller börjar kräkas eller nåt liknande...

Är drapå lakan.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Kiss i dubbelsängen.. TiPs?