• hannah e

Tryck i underlivet!!!!

Hej är i vecka 6 (5+0) och jag har hela tiden inte haft några känningar i magen men jag har haft en stort tryck i underlivet (nedre delen vid  bygdläpparna)  blir nu väldigt orolig då jag har läst att detta kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap. Har nu även börjat få bruna flytningar.

Är det någon som har haft samma eller vet vad detta kan vara?

Orolig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 16:59
    Har idag varit på min första VUL, det såg bra ut...eller de såg egentligen inte mycket bara at det finns en hinn säck där inne och att den sitter högt upp i livmodern. Alltså ingen utomkvdshavedeskap!!
    Får försöka acceptera att det kommer brun / röda flytningar ett tag framåt. Skall på nästa VUL om två veckor och då bör man kunna se ett tickande hjärta.

• Svar på tråden Tryck i underlivet!!!!
  • aMerryMom

jag hade också som ett tryck i eller snarare på, underlivet, och aldrig någon molande värk i magen. Jag har ingen aning om vad det kan vara, men jag har inte utomkvedshavandeskap i alla fall! Jag läste på en sida att det är normalt att ha ont i underlivet under vecka 6 (5+0). Men om det är utomkvedshavandeskap så ska det börjar göra ont i buken.

Om du är mer orolig för de bruna flytningarna, så kan du ju ringa till BM, antagligen kommer de säga att du kommer vänta några dagar och se om det blir värr. och sen ringa till gyn. eller kvinnokliniken för ett ultraljud eller vagnialt ultraljud. Men vilket fall som helt kommer du säkert få vänta. Om du inte åker till akuten, för då måste de ta hand om dig.

med försvann grav.symtomerna (om du nu har några) försvann de i samband med dina bruna flytningar?

• hannah e

Hej

Tack snälla aMerryMom för ditt svar!

Vart har du läst detta någonstans-någon hemsida som man kan ha till hands?

• GulTussilago

Jag hade också såntdär märkligt nedåttryck i underlivet (långt ner, nära blygdläpparna), åtminstone i början av min andra graviditet.

Beige till brukaktiga flytningar hade jag de första (10-12?) veckorna när jag väntade mitt första barn. Om man får flytningar med klumpar i eller om det kommer färskt blod ska man vara mer orolig. Men vanliga brunaktiga flytningar är väldigt vanligt utan att det är något fel.

Har man feber och/eller ont i magen kan det vara tecken om utomkvedshavandeskap

Ring om du är orolig!

Lycka till

• aMerryMom
    hannah e skrev 2010-05-08 16:28:33 följande:
    HejTack snälla aMerryMom för ditt svar!Vart har du läst detta någonstans-någon hemsida som man kan ha till hands?
    Det står lite på denna sidan när du klickar in en graviditet så får du ju reda på vilken vecka du är i. Kolla runt vecka 5-6 så står det att det är vanligt att ha ont i underlivet och att man kan bli känslig för blodkärlen o s v.

Sen kan du kolla Minbebis.se eller .com. Där har du med bra info. sen har jag hittat en annan sida, som ger lite mer symtomer och sådans som inte står:

http://www.barntotal.se/graviditetskalender/

annars kan du bara söka på google, så kan du hitta mer info.
    hoppas på det bästa för er och lycka till!!

skriv gärna hur allt går.

Kramar
    M
  • jnyli

jag hade ett ganska stort tryck under en v när jag var i v9..trodde jag skulle få missfall å kollade...men det gick bra.Tills v 20..men det hade inte med trycket att göra..jag fick avbryta pga annat.Så det behöver inte vara något farligt...men om det kommer mycket blod ska du kolla upp det.

• hannah e

Hej och tack så hjärtligt för era svar. har nu fått tid tills i morgon för att kolla upp detta. är orolig mycket pga att detta är första barnet och att jag inte är purung.... (över 35...)

Svar på tråden Tryck i underlivet!!!!