• Skehamn2010

Om din partner visade sig vara allergisk mot din älskade hund/katt så....

Hur skulle du göra? Jag skulle aldrig bli ihop med någon som inte accepterat eller varit allergisk mot min hund. Man får hela paketet så att säga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner visade sig vara allergisk mot din älskade hund/katt så....
  • SilverEmma

Skulle aldrig ha offrat min älskade vovve, som räddat mitt liv vid två tillfällen, för en partner.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Engfield

Idag finns faktiskt möjligheten att gå på allergivaccination så man behöver inte välja bort varken kärleken till djuret eller kärleken till partnern. och det bästa av allt är att det funkar. Jag vet

• Lathundarna

Min sambo tål inte alla hundar (särskilt inte de som badas typ 2 ggr/år), men han visste redan när vi träffades första gången vad han gav sig in i. Jag hymlar inte med mitt stora intresse och vill man leva med mig får man 8 ben, 2 blöta nosar och 4 nyfikna ögon till på köpet.

• Buster78

jag skulle nog inte heller skaffa mig en partner som inte tål djur....

Finns inte med på min världskarta att inte kunna ha djur!

• felicityporter

Valde "Behåller djuret, partnern får stå ut", men jag skulle inte tvinga honom stå ut (medicinera) om han inte ville, då hade han fått välja mellan att bli särbo eller göra slut.

Däremot hade jag aldrig inlett ett förhållande med någon som redan från början vet att han är allergisk.

• LyckligtSlut

Annat. Blir särbo. Just idag skulle det kännas som att jag skulle kunna bli särbo oavsett om han blir allergisk eller inte...

• Avelyn

Min sambo omplacerade sin katt för min skull. Så jag skulle definivt gjort detsamma för honom. ( Allergisk )

• bridezilla

Vet inte. Vi hade båda katt redan när vi träffades och nu har vi en hund ihop, så känns svårt att leva sig in i situationen i TS. För oss är ju djuren familjemedlemmar så vi hade nog försökt hitta en lösning som innebar att vi kunde ha kvar dem ändå. Jag är ju t.ex. lite allergisk men äter mediciner och låter inte katterna vara i sovrummet, då fungerar det ändå. Sedan finns ju hypersensibilering (stavning?). Det beror nog mkt på vad den allergiske är villig att göra för att få det att funka, och ahr svårt att se mig med någon som inte tycker om djur. Så... uhm... behåller djuret, partnern får står ut?

• Zimlis

Annat: Visste att min sambo ej tålde katter - så kattlös kommer jag vara.
    Däremot hade han träffat familjens hundar och det hade gått bra, så vi bestämde oss för att skaffa hund.
    Vi pratade med uppfödarna och alla va på det klara med att det kunde vara som så att hans allergi skulle kunna slå bakut.
    Men nu över 9 ÅR senare så är han ff lika allergisk mot katter, men hundar har inte varit något som helst bekymmer

• Topcom

Min sambo hade två innekatter innan jag flyttade in till honom. Nu har det visat sig att jag är allergisk (och han har också visat vissa tedenser på det), dock tänker han inte sälja sina katter för det, fastän jag tycker det är skitjobbigt. Det blir ju inte direkt bättre att dem är innekatter..(vilket jag inte egentligen tycker om, en katt bör få vara en katt). De hårar ju bara inne hela tiden! gaaah. Han kommer att få sälja sina katter hur som hur en vacker dag.

Svar på tråden Om din partner visade sig vara allergisk mot din älskade hund/katt så....