• Skehamn2010

En man ligger på marken, han är döende. Du vet att han är en dömd mördare som avtjänat sitt straff efter att brutalt ha haft ihjäl två 5-åriga flickor. Hjälper du honom?

Ja är tyvärr alldeles för snäll för att låta honom ligga där och dö. Men annars hade jag gått förbi. Jag har inget till övers för mördare oavsett om dom avtjänat sitt straff eller inte.

Han är 38 år kan vi säga. Så han har lång tid kvar av sitt liv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man ligger på marken, han är döende. Du vet att han är en dömd mördare som avtjänat sitt straff efter att brutalt ha haft ihjäl två 5-åriga flickor. Hjälper du honom?
  • bridezilla

Ja såklart. Alla människor hur usla de än är har ett människovärde. Dessutom, om ngn kom på mig skulle jag förmodligen bli av med legitimationen. En ssk som låter sina egna värderingar styra vem hon hjälper är inte så mkt att ha {#lang_emotions_wink}

• Puls

Ja, det är klart att jag hjälper honom om jag kan.
    Min respekt för människors rätt till liv i alla situationer kräver det.
    Om jag låter honom ligga där och dö är jag ju inte bättre än vad han är och så lågt vill jag inte sjunka.

• Vroooooom

Ja, det är inte min uppgift att avgöra vem som är värd att leva eller dö.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Skehamn2010
    Puls skrev 2010-05-08 14:44:50 följande:
    Ja, det är klart att jag hjälper honom om jag kan.Min respekt för människors rätt till liv i alla situationer kräver det.Om jag låter honom ligga där och dö är jag ju inte bättre än vad han är och så lågt vill jag inte sjunka.
    Ja men då kan man säga att bödlar inte är ett dugg bättre än dom personer som avrättas i dom länderna där man har dödstraff. Jo det är man. Mördar man inte folk brutalt själv så JA då är man bättre.
  • Vindfall

Men givetivs!

Det största och mest spännande projektet någonsin...
  • Majki01

jag kan tycka så här.. en dömd mördare i sverige får aldrig avtjäna sitt straff... det är inget straff dom får i sverige.. kalla mig omogen kalla mig vad som helst.. jag hade nog till och med spottat på han.

• OMWF

Hade hjälpt honom, annars hade han säkert överlevt och kommit och mördat mig som hämnd. Så kan man ju inte låta folk dö utan att göra ngt för att hälpa heller.

Men bödlar är lika dåliga som andra människor som mördar, blir ju inte bättre för att han får betalt och inget straff.

You're a wanker number nine!
  • Majki01

för mord skall du dömas till döden inte ens rättegång.. är det 100 % på att mördaren är mördaren då skall han dömas till död. vilket dom gör i alla länder förutom otroligt otroligt töntiga sverige.

• Hyppolite

Inte en chans.

Avskum som ger sig på barn ska bort, bort, bort.

Svar på tråden En man ligger på marken, han är döende. Du vet att han är en dömd mördare som avtjänat sitt straff efter att brutalt ha haft ihjäl två 5-åriga flickor. Hjälper du honom?