• lenas funderingar

    Få ur mörk toning från blont hår snabbare?

    Om man fått sitt ljusa blonda hår tonat mörkt hos frissan men inte trivs hur gör man då för att snabbare få ur den? Tvätta oftare? Inpackning? Finns det något medel? Kan man avfärga el göra ljusa slingor fastän man har ljusa slingor sen innan under toningen el sliter det väldigt mkt på håret?

  • Svar på tråden Få ur mörk toning från blont hår snabbare?
  • lenas funderingar

    Men tar verligen balsam o toning bort all färg? Jag hade ju väldigt ljusblont hår..förr när jag tonade underhåret mörkt så höll färgen i sig länge fastän de blev ljusare så försvann den inte på långa vägar,va fortf mörkt

  • StinaGul

    Hej! Jag har exprementerat med hårfärger sen 14 år tillbaka så jag har lyckat med allt som inte får hända..haha! jag delar gärna med mig om vad jag har kommit fram till =)
    tonar man håret mörkt då man har väldigt ljust så kommer det sitta ett tag. Vill du ha tillbaka ditt ljusa hår så gör absolut ingen avfärgning eller blekning på hela håret samtidigt, det slits fruktansvärt mycket på håret! + att resultaet ofta blir orangeaktigt och onaturligt.
    Jag skulle rekomendera att du gör ljusa smala slingor flera gånger under en lite längre tid. Har du dåligt tålamod så köp blondspray och spraya på lite ibland innan du fönar håret, men det sliter på håret också tyvärr.
    För övrigt tycker jag det är snyggt med lite ljusa slingor på mörkt hår!
    Lycka till!

  • StinaGul

    förresten! köper man slingförpackning för att göra hemma och man bara ska göra några tunna slingor så kan man blanda lite på sidan av och spara resten. DÅ kan förpackningen räcka till 4-5 omgångar! =)

  • lenas funderingar
    lenas funderingar skrev 2010-05-08 17:15:04 följande:
    Om man fått sitt ljusa blonda hår tonat mörkt hos frissan men inte trivs hur gör man då för att snabbare få ur den? Tvätta oftare? Inpackning? Finns det något medel? Kan man avfärga el göra ljusa slingor fastän man har ljusa slingor sen innan under toningen el sliter det väldigt mkt på håret?
    StinaGul skrev 2010-05-08 18:19:16 följande:
    förresten! köper man slingförpackning för att göra hemma och man bara ska göra några tunna slingor så kan man blanda lite på sidan av och spara resten. DÅ kan förpackningen räcka till 4-5 omgångar! =)
    Jag har redan ljusa slingor under toningen..kan jag då göra nya över toningen? Går alltid till frisören när jag ska fixa nåt..Har alltid vart blond men sen fick ja för mig o bli mörkhårig..Frissan förpigmenterade aldrig håret utan satt i en ganska kopprig/röd brun toning..Va okej i början men nu eftr tre tvättar har mkt färg släppt o håret går mot orange upptill o brun som skiftar i grönt i längderna..Ska tillbax snart, men vet inte vad jag ska be dem göra..? Litar inte på att jag får en fin nyans som sitter bra om de lägger i en ny mörkare toning..Gör de det o de inte blir bra får jag väll ännu svårare o bli blond sen? Så frågan ä om ja ska försöka bli ljusare igen m slingor..

    Skulle lagt in en bild på håret men vet tyvärr inte hur man gör
  • StinaGul

    ja men går du till frissan är det inga problem, de vet ju vad de sysslar med! ja, man kan lägga nya slingor över toningen! trivs du inte i mörkt så är det bara att börja vägen att bli blond igen, men som sagt det tar ett tag innan du får din vanliga igen.

  • vi5

    jag har hört att man kan göra en röra av bakpulver & citron & låta det sitta i håret ett bra tag sen tvättar man ur det & då ska nära på all färg åka ur men jag skulle inte våga göra det ;) men sök på det på Google eller nåt.

  • lenas funderingar
    StinaGul skrev 2010-05-08 18:36:39 följande:
    ja men går du till frissan är det inga problem, de vet ju vad de sysslar med! ja, man kan lägga nya slingor över toningen! trivs du inte i mörkt så är det bara att börja vägen att bli blond igen, men som sagt det tar ett tag innan du får din vanliga igen.
    Man tycker iallaf de borde veta vad de sysslar med men verkar tyvärr inte så! Med tanke på att de inte förpigmenterade mitt hår..Jag vet inte om jag trivs i mörkt hår då jag fick så misslyckad o konstig färg..Är ju morotsfärgad upptill o runt ansiktet o mer brun/grön i längderna..plus att håret känns väldigt torrt o slitet trots att hon sa att toning inte sliter ett dugg! Frågan är om jag vågar låta henne göra nåt åt detta ens hm..
Svar på tråden Få ur mörk toning från blont hår snabbare?