Min fördomsfulle svärfar. Hjälp!!!
Nu behöver jag hjälp! Med argument i en diskussion med min svärfar!
Jag lever med en man och vi har tre gemensamma barn. Vi hamnade en diskuission om sexualitet och vad barn ska veta och inte veta.
Han tycker att:
-barn inte behöver veta att det finns något annat än att pojkar tycker om flickor och vice versa. Får de veta det så kanske de börjar fundera i konstiga tankebanor och då vet man ju aldrig hur det blir.
- träffar man en annat barn med två mammor eller två pappor så kan man ju kanske skoja bort det och säga att den ena föräldern klätt ut sig. Det tycker jag var så absurt att det var roligt.
-om barnet ger uttryck för ett tycke för det egna könet så skall man föörsöka undertrycka och avstyra detta.
-homosexualitet är mer socialt betingat än uttryck för egentliga skillnader. Uppmuntras det inte så kan det avstyras.
-man ska fördöma ev onani hos barn. Så var det när han var barn och det var ju bra eller nåt.....
Behöver jag nämna att vi inte delar åsikter. Hjälp mig med slagkraftiga argument nu! Så att jag kanske kan få honom på i alla fall lite bättre tankar.
Undrar förresten vad han skulle tycka om han visste hur mycket hans son uppskattar analsex, prata snusk och att fista mig.....