Nässpray och gravid?
Jag är gravid i vecka 16 och är helt totalt igentäppt i näsan. Jag har blivit det nu de 3-4 senaste dagarna i samband med förkylning. Nu börjar förkylningen bli bättre och jag märker inte så mycket av den längre förutom att min nästäppa är kvar.
Jag har tagit nässpray ungefär 3 gånger om dagen de här dagarna för att kunna andas, sprayen jag använder heter Nasin.
Nu till min fråga... Kan det vara så att jag är täppt pga graviditeten? eller kan nästäppan sitta kvar även fast förkylningen är påväg bort?
Jag MÅSTE verkligen ha nässpray annars kan jag inte andas, men är de verkligen bra att ta så mycke nässpray?
Finns det nånting som är bättre att ta och som hjälper? Tänk om nästäppan beror på graviditeten, då kommer jag ju få stå ut med den länge och jag klarar mej verkligen inte utan nässpray.
Blev mycke nässpray här Nån som har nått råd?
Föresten, nu har min Nasin tagit slut och eftersom jag inte kan andas utan sprayen så tog jag av en annan som heter Otrivin menthol, fast på fass står det att man inte ska använda den som gravid. tror ni att det är nån fara om jag bara använder den 2-3 gånger tills jag hunnit köpa ny?