• Ca rr o

Vad för skor när han åker Bobbycar?

Min son på snart 2 år har en bobbycar som han älskar att åka på.. Köpte nya skor till han för 2 veckor sedan och han har redan slitit HÅL på dom när han åkt på bobbycaren ute... Vad ska man ha för skor när han åker på den? finns det några som är bättre för just detta?

• Svar på tråden Vad för skor när han åker Bobbycar?
  • lia76

Alla skor slits väl... Men köp ett par som är i kraftigare kvalité kanske. Finns ju inte några som är framtagna just för att kunna åka Bobby Car

(=
  • ELHU

Inte en aning vilka skor som kan stå emot detta slitage som blir efter traktorer o bobby cars :)

Har två grabbar o under åren har det slitits mååånga par {#lang_emotions_cry}

• Tricia

Finns som en skyddssko man kan sätta utanpå den vanliga skon, säljs på en del baby o leksaksaffärer..

• Ca rr o

Ja det ser ut som det bara är att finna sig i att det kommer slitas massor med skor under sommaren då :P

Ska kolla efter en sån skyddssko nästa gång jag är på en baby eller leksaksaffär :)

• sarsparis

Det finns speciella skyddsskor att köpa. vi har annars köpt kavat skor,vid tån är det en rejäl gummikant och det känns som att den tål en hel del. har en som som kör sin bobbycar som ett tok och än så länge har kavatskorna hållit måttet. till sommaren har vi köpt billiga foppatofflor, köpte 2 par på en gång för jag gissar att de nöt ut rätt snabbt.

• pigglet

Billiga skor på loppis/bytardagar! Köp 10 par för 10 kr/st, så klarar han sig hela sommaren    :)

• Drömvinsten

Samma problem här med skor och bobby cars {#lang_emotions_undecided}.  Skulle vara bra med skor med stålhätta fram på utsidan. {#lang_emotions_wink}

• Barbabok

När jag köpte en Bobbyvar till dottern i mars ingick det en skyddssko, såg ut som en crocssko fast utan häl, men slingback typ.

• Dr Mupp

Här får han ha sina sönderslitna tyggympisar när han åker bobbycar. Dessa slet han hål på efter två veckor. Vi tänkte att hemma på gården gör det inget om de är fula och trasiga. Så länge de fungerar får han ha dem. Vi har sen köpt ett par gumerade Vincent skor som han just nu har på dagis och liknande. När tyggympisarna inte längre går att ha alls får han ta de nya skorna när han åker bobycar också.

• Nattögat 64

Bara vänta tills dom kör moppe !{#lang_emotions_laughing}

• backi2008

Vi har skor från Kavat och Viking med förstärktning fram. Har hittills fungerat väldigt bra, synns inte att skorna är slitna.

Emil min solstråle
Svar på tråden Vad för skor när han åker Bobbycar?