• Jackie85

När slutar brösten växa egentligen?

Det är såhär att jag har ett litet problem. Jag är bara i vecka 6, men jag har redan vuxit ur min BH som är en str större än vad jag egentligen har. Jag behöver därför gå och köpa en ny bh, men frågan är, hur många str växer brösten egentligen. Känns grymt ovärt att springa och köpa BH'ar för flera hundralappar (har redan stor byst så hm/lindex BH funkar tyvärr inte) varje månad. Hur många storlekar växte er byst? Börjar bli smått orolig, då jag inte gått upp nått nämnvärt i vikt meddans bysten vuxit som tusan. Är det värst i början och avtar efter vecka 12 tro?

• Svar på tråden När slutar brösten växa egentligen?
  • CattisenWiklund
    Jackie85 skrev 2010-05-09 08:43:15 följande:
    Är det verkligen ingen som vet?
    Förstår om det är påfrestande.. Men det där är väldigt individuellt och alla är ju olika.. Jag är i vecka 7+3 och mina bröst har knappt växt alls. Men köp en stor, stödjande sport-BH som du även kan "växa" i , vore ju både praktiskt och skönt! :)
    Cattis
  • seriefigur

Det är nog väldigt individuellt.
    Jag jobbar i underklädesbutik och en del gravida tycks byta storlek flera gånger under graviditeten och andra inte. Själv är jag i v 26 och mina bröst har inte ändrats nämnvärt sedan första trimetern. Jag har gått upp 2 kup-storlekar totalt, men alltså stått still väldigt länge.
    En del modeller funkar bättre än andra att växa i. Jag tycker personligen att ovadderade bh'ar passar bättre när brösten ändrar storlek. Även bygellöst är lättare att fuska storlek i (men svårt att få tag på om man har stor byst).

• Iddah

Jag köpte en på apoteket. Är som en sportbh ungefär. Inte jättestödjande om man jämför med dom med bygel men skön.

• LNE

är i vecka 38+3 och mina har inte växt NÅGOT och det är jag ledsen över eftersom jag hade små från början och hade nu hoppats på lite större hehe

• Princessbakelsen

Jag är 24+0 idag och jag hade 75D innan, har 80DD nu men behöver nog en E innan detta är slut.. När mjölken rinner till så blir väl brösten lite (för en del MKT större) större, då man fött alltså.. Jag provade Twilfits fantastiska och snygga amningsbh´ar häromdagen och tog en 80D men de var väldigt stora i stl:en. Bikini i sommar blir vanlig bikini men i större stl bara.

prinsessbakelsen.blogg.se

• Iddah
    LNE skrev 2010-05-09 09:41:50 följande:
    är i vecka 38+3 och mina har inte växt NÅGOT och det är jag ledsen över eftersom jag hade små från början och hade nu hoppats på lite större hehe
    Vänta tills barnet är fött o mjölken börja komma. Då kommer du ångra din önskan

Mina var B-C innan och dom första dagarna var dom nog F-H. Enorma värkande bröst
  • Jackie85

Jag har D-E kupa i vanliga fall men just nu spårar det ju bara ut och jag är bara 6 veckor gången. Vägde mig förut, har tom gått ner i vikt, så det hänger inte ihop med extrem viktuppgång. Får väl ta och köpa en stor sporttop och använda som bh, men det brukar inte vara tillräckligt bra stöd i sånna tyvärr bara, men vad gör man inte.

• Sthlm74
    Har du otur så blev det som för mig. Har avverkat 9 olika storlekar under graviditet och amning:
    Innan jag blev gradid så har jag alltid haft storlek 70B. Därefter har jag avverkat följande storlekar:
    70C
    70D
    70E
    75C
    80C
    80D
    75D och 75DD (vid amning).
    Kan även ha varit inne och snuddat på 85C eller D (minns ej)
    Efer avslutat amning har jag nu 70C. Inga gamla bh:ar passar än jag äger bara 2st som passar (har typ 15-20 st som INTE passar) *grrrr*
    Mååååånga bh:ar blir det och jäkligt dyrt (trots att jag oftast köpt Lindex eller Twilfits egna märken).
Svar på tråden När slutar brösten växa egentligen?