• fashionista

Clinique Foundation?

Jag ska investera i en ny foundation & funderar på ngn ur Clinique´s sortiment. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Jag har torr hy, så foundationen måste ge fukt men vill ändå ha ett matt resultat. Vet ni vilken jag ska välja då?

Blir glad för alla tips!

• Svar på tråden Clinique Foundation?
  • 3barnsmor35

Jag vet inte exakt vilken sort du ska ha men jag har Clinique och är väldigt nöjd med den, bra investering!

Gå till en butik och be dem om hjälp

• Mamma Mu med Sparven Max

Jag har det märket och det är super bra verkligen. Räcker jättelänge också. Det finns många sorter av märket som är för olika hudtyper. Kicks säljer det vet jag. Hör där vilken som passar dig.

• lilaki

Jag tycker den i compact är jättebra!!! Jag har blandhy med både feta och torra partier och den ser fin ut på båda.

• MAMMSY

Jag har vissa partier som är väldigt torra, blev rekomenderad Helana Rubenstein- Sensual colour clone. Är jättenöjd med den den är dryg och väldigt skön i konsistensen.
    Det bästa är att fgå till ett större varuhus å be dom testa några olika foundations på din hud så blir det lite lättare att välja när man ser dom på.

• MINI25

Superfit makeup från cliniqe är superbra! Be om ett prov innan, dumt att köpa något man aldrig innan har provat. Har provat alla klassiska märken- men den är bäst. Lättapplicerad, dryg, täckande och snygg!

Svar på tråden Clinique Foundation?