• daydream

Molvärk, illamående, kräkning vecka 33

Jag är i vecka 33 och har börjat känna av molvärk i magen och ryggen, som lite svagare mensvärk kan man säga. Kan det vara förvärkar?

Jag har också vid flera tillfällen den senaste tiden känt mig oerhört illamående på nätterna och mornarna, ungefär som jag gjorde i början av graviditeten. Och nu på morgonen har jag kräkts (jag tror inte att det är magsjuka för jag har haft så här vid flera olika tillfällen nu de senaste veckorna utan att det utvecklas till något eller att jag ätit något särskilt).

Är det här normalt? Det känns inte riktigt bra.

• Svar på tråden Molvärk, illamående, kräkning vecka 33
  • valentina79

hej !

jag är också i vecka 33 och känner samma saker som du , molande mensvärk , ont i ryggen , illamående , dålig i magen ,
    undrar också vad som pågår !

• Nissen86

Är i v 36 o har samma.. Har haft detta i ett par veckor.. Illamående på morgonen, mens/molvärk titt som tätt.. Igår hade jag otroligt mkt molvärk i ryggslutet.. O magen, ja den är kass..  Verkar va något som är ganska vanligt.. Ska fråga min bm på fredag när jag ska dit..

• RasSam

Samma här! Är i vecka 35 och har haft så här sen 2 veckor tillbaka..
    Går knappt att sova av illamåendet

• daydream

Vad skönt ändå att höra att vi är flera, då kan det ju inte vara helt unikt. Ska också höra med min barnmorska när jag ska dit på måndag.

Nissen86: Du får gärna uppdatera oss när du pratat med din bm!

• Annakatta

Samma här, är i v 36 nu, men har haft framför allt illamående sen barnet vände sig för flera veckor sen. Molvärken tog ordentlig fart för ca en vecka sen när - misstänker jag - barnet fixerade sig. Enligt min bm mår jag illa för att barnets huvud trycker mot ett ställe i bäckenet som utlöser detta. Ska dit imorgon igen och då ska jag höra om det har skett en fixering sen senast och om det är det som molvärken beror på eller om det är något annat. Senaste dagarna har det iaf varit ordentlig fart i förvärkarna eller vad det nu är jag känner...

BF 2010-06-11
Svar på tråden Molvärk, illamående, kräkning vecka 33