• Amazina

Kan man tvätta spelande, uppdragbara gosedjur???

Min dotter har en snuttekanin som hon är mer eller mindre beroende av. Det är en spelande, uppdragbar (ej elektrisk) variant från Jabadabadoo. Den är i stort behov av tvättning! Jag kan dock inte riskera att den går sönder i tvätten utan att köpa en ny lika dan kanin först, och eftersom vi inte bor i Sverige kan det ta några veckor att organisera. Visst kan jag tvätta upp den lite grand i handfatet eller dutta med en handduk, men en rejäl maskintvät är egentligen vad den behöver.

KAN JAG TVÄTTA ETT SÅNT GOSEDJUR I MASKINEN??

Någon som har gjort det och vet att det funkar? Det finns inget tvättråd på den.
    Vore oändligt tacksam för svar!!

• Svar på tråden Kan man tvätta spelande, uppdragbara gosedjur???
  • prinsesstårtan

jag tror inte att maskintvätt är att rekommendera....

tror att speldosan kommer gå sönder...
  • Amazina
    prinsesstårtan skrev 2010-05-09 09:49:30 följande:
    jag tror inte att maskintvätt är att rekommendera.... tror att speldosan kommer gå sönder...
    Ja, det är det jag är rädd för... En icke spelande kanin riskerar att orsaka sömnlösa nätter...
  • prinsesstårtan

jag skulle nog vaska av det värsta i hansfatet och sen låta den vara äcklig... hellre det än sömnlösa nätter.....

• PruttPottan

Man kan yttvätta den som du gjort. Eller sprätta upp den lite och försöka pilla ut speldosan om man orkar med det. Har ett gäng speldosenallar och ena har spruckit i sömnen av allt dragande i snöret och det funkar fint att pilla ut speldosan. Alternativet är att sy en egen vadderad påse till speldosan som sänker ljudet och sen ha nallen brevid =)

• prinsesstårtan

er" style="width:100%; height:300px;" wrap="VIRTUAL" id="forumMessageFormBody"> smart..... det kan ju funka..

• prinsesstårtan

va skumt det blev.....

• Yamit

Jag tvattade en sanhar groda i tvattmaskinen:taftoys.com/view.php
    och det forstorde speldosan inuti. Nu spelar den inte langre nar man trycker den pa magen men den spelar av sig sjalv spontant, i tid och otid, under hela dygnet. Vi har varit tvungna att lagga in den i ett skap for att inte vackas om natterna och tar bara fram den nar den verkligen ska lekas med, men nu som "gosedjur" och inte speldosa (eftersom den for det mesta inte spelar).

Svar på tråden Kan man tvätta spelande, uppdragbara gosedjur???