Hej Jessica!
Jag har inte så mycket information om soldräkter, men köper man en soldräkt som hävdas skydda mot UV-strålning så bör man kunna lita på detta. Men se till att köpa den i Sverige hos en återförsäljare som du litar på.
Om dräkten har SPF 50, vilket verkar vara standard, behöver du inte smörja din son under, men då är det viktigt att du ser till att han inte utsätts för solen när han inte har dräkten på. Kom ihåg att smörja de områden som inte skyddas av dräkten, t.ex. händer, fötter och ansikte, och återapplicera ofta. När du väljer solskyddsprodukt se till att välja en anpassad till barn och med ett mycket högt skydd (SPF 50+). Komplettera gärna skyddet med hatt och solglasögon.
När det gäller blöjan rekommenderar jag från egna erfarenheter badblöja. De finns både engångsbadblöjor som man slänger efter en användning eller badblöjor som man kan återanvända. En vanlig blöja suger upp för mycket vatten och blir tung och otymplig för barnet.
Avslutningsvis rekommenderar jag alltid att man försöker hålla små barn i skuggan och att man undviker solen kring lunch när den är som starkast. Hoppas att det gav svar på din fråga!
Hälsningar Mette