• SnipSnapSnut

Olika färger i en o samma avföring

Jag har en tjej som fick blod i avföringen och slemhinna som kom ut i ca 1 vecka då hon var 2 månader. Läkaren trodde på mjölkallergi och sedan dess har hon varit mjölkfri. Inget mer blod i bajsen men lite andra problem. Dels är hon hårs i magen men det kan ju vara att hon nu äter en del mål med fast föda. Men det som jag tyckt varit lite konstigt är att en och samma avföring kan ha olika färg. Ibland kan det vara som vitt runt små hårda bajskulor. Ibland är en del av bajset orange och en annan brun/svart. Alltså det verkar inte blanda sig eller hur man ska säga Jag kan liksom se att där ligger köttfärssåsen och här är plommonpurén Usch så äckligt det här blev! Någon som har någon aning om varför det kan bli så eller om det helt enkelt är normalt innan magen helt ställt om sig till att få fast föda? Ska på återbesök till läkaren snart men hade velat ha lite på fötterna ang. detta innan jag kommer dit. Är rädd för någon annan sjukdom än mjölkallergi eller så.

• Svar på tråden Olika färger i en o samma avföring
  • jojjo78

Ta kontakt med sjukvården igen om du känner oro. Bättre så. Man blir ju knäpp av att bara gå och spekulera. Jag är presis likadan :)
    Lycka till!!!!

• Shmone

Jag tycker det låter normalt.. Så har mina barn då haft också.. Inte alltid men ibland kan man se skarven

• SnipSnapSnut

Ja, jag tror att det nog kan vara normalt. Bara undrar lite eftersom det varit krångel med magen sedan innan...

Svar på tråden Olika färger i en o samma avföring