• Jencie

Tips vad ska man köa i bröllop present?

Min morbror (40) ska gifta sig i midsommar med sin sambo (30)
    Men vad fasiken ska man köpa i bröllops present, dom har redan bott ihop i flera år, har barn osv.

Kanske något vinställ? Eller något mer unikt?

Jag efterlyser alla tänkbara tips och ideer, webshoppar man kan titta in i osv.
    Vad som helst vi är desperata efter den perfekta presenten ;)

Budget 800-500

• Svar på tråden Tips vad ska man köa i bröllop present?
  • Nyfiken gul

När jag o maken gifte oss hade vi två hem som vi slog ihop så vi hade det mesta men vi fick väldigt bra och roliga presenter, här är ett urval:

Espressomaskin
    Frukostbricka på ben
    En snygg termometer som funkar både inne och ute - nej ingen digital utan en sån här Gallilei-termometer..
    Rohododendrohnbuske till trädgården (bor i hus)
    lite exklusivare lakan, påslakan och örngott
    fräscha och lyxiga badlakan i tjockare kvalité med tillhörande handdukar och gästhanddukar
    en fin stor spegel som är handgjord och som nu hänger i vårt vardagsrum

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Jess69

Har dom hus?
    Isåfall en ny brevlåda med deras gemensamma namn på?

Alternativt ett fruktträd som dom kan plantera som ett "bevis" på sin kärlek..

Annars gillar jag &-tecknet som finns som ljusstake...den säger det mesta..
    www.studioyra.com

• Jencie

nej dom bor i lägenhet i ett hyreshus och har inte tillgång till trädgård

• Kinya

En upplevelse kanske?

Vinprovning
    Chokladprovning
    Ballongflygning om de är äventyrliga
    En dag på spa tillsammans
    Turridning

• Trisse78

En digital fotoram.

Tror ni att de kommer att behålla den så kan ni ju även lägga in bilder i den på dem.

• Nyfiken gul

En lyxig presentkorg kan ju vara ett alternativ om du inte kan komma på något.

Välj ett tema för korgen och fyll den med lite diverse saker.

Något för badrummet:
    fina tvålar, lotion, tvättlappar, flytljus (om dom har badkar) , tvättsvamp, badsalt/badskum, två fina glas och en minflaska med vin tex...

Eller en gourmetkorg:

liten burk oliver, goda kex, färsk frukt, nån god lyxig marmelad, choklad av någon fin kvalité, en flaska cider, lite ostar, en bit salami, färska baguetter....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Jencie

desvärre har dom heller inget badkar ..  .

fler tips är givetvis välkommna :)

• bilaaar

Jag vet att presentkort är skittråkigt MEN väldigt användbart ;) Kanske kan lägga ihop så de får en hotellövernattning någonstans? Till ett par kompisar till oss köpte vi presentkort på övernattning på slott, hon sa att det var det bästa de fick. När vi själva gifte oss fick vi hotellövernattning o musikalbiljetter och det var superkul! El presentkort på någon lyxig restaurang som de annars inte går på...

• Jencie

mina morföräldrar har redan köpt just övernattning på någon lyxig svit. Annars är det en bra idee. Tyvärr bor dom mitt i ingenstans så musikalbiljetter eller liknade är inte att tänka på heller, tyvärr

• bilaaar

fast en hotellövernattning kan man ju ta när som... lyxa till vardagen ;) Annars är en hemlig låda lite kul, som de öppnar på sin första bröllopsdag. Där i kan det ligga en flaska champange o två champangeglasglas (som man kan skrivar deras namn på o datum ect finns glasfärg att köpa) Så får de ge sig till tålt och vänta ett år ;)

• Jess69

Ska brudparet åka på en bröllopsresa?
    Om ja och ni vet var, så kan man ju växla in dom pengar man vill ge till det
    landets valuta och göra ett pengaträd och ge som present

• gabbilw
    lindilusan skrev 2010-05-09 12:21:51 följande:
    www.brollopsglas.glasdeco.se/champagneglas.ht...Prova denna sida. Vinglas eller champanjeglas med deras namn och datum för vigseln. Jätte fint!
    Letade åxå bröllopspresent till min bästa kompis som gifter sig om en månad. Det här va super, så två glas är beställda=)

Tack för tipset!!!
Svar på tråden Tips vad ska man köa i bröllop present?