• Fins Mamma

ska man skälla på barnen eller föräldrarna?

vi var o handlade på hemköp o träffade där tvåst 3åringar som gått dit  själva. jag har arbetat på deras fsk så jag känner dem rätt ok. de bor lite längre bort o har tagit sig över en stooor väg o en lite mindre.

tydligen ahr de avrit på hemköp ett bra tag o busat o ätit lösviktsgodis. personalen som vet vad jaga rbetar med fråagde om jag kände igen dem o det gjorde jag ju så jag gick hem med dem, visste på ett ungefär vart de bodde. första familjen så låg pappan o sov. en annan vuxen ( i 18års åldern9 snäste av pojken när han frågade vart pappa var.

andra pojken blev jätterädd när jag sa att vi skulle prata med pappa o mamma. men visade vart han bodde!

hur kan man låta 3åringar vara ute själva o lom man gör det ej märka att de är borta( skulle tro de varit borta säkert 45 min )  

de  är dessutom buspojkar, försökte smita hela tiden när jag jobabde på fsk....

vägar odyl.... tänk vad osm kunde ha hänt!

fy på föräldrarna!

tur att Dagisfröken var där ;)

lite positiv karma får jag väl för detta?

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Svar på tråden ska man skälla på barnen eller föräldrarna?
  • parvati

Jag skulle ringt socialtjänsten och anmält föräldrarna. Så små barn måste man ju ha uppsikt över. De ska inte ens kunna gå ut ur huset utan att föräldrarna märker det än mindrek nata hela vägen bort till en stormarknad. Nu var du ju inte i tjänsdt idag men som lärare har du anmälningsplikt när du misstänker att barn inte får tillräckligt med omsorg hemma även affären borde ha anmält till socialtjänst och polis.

• Fins Mamma
    parvati skrev 2010-05-09 15:55:39 följande:
    Jag skulle ringt socialtjänsten och anmält föräldrarna. Så små barn måste man ju ha uppsikt över. De ska inte ens kunna gå ut ur huset utan att föräldrarna märker det än mindrek nata hela vägen bort till en stormarknad. Nu var du ju inte i tjänsdt idag men som lärare har du anmälningsplikt när du misstänker att barn inte får tillräckligt med omsorg hemma även affären borde ha anmält till socialtjänst och polis.
    jag är ju tyvärr inte fast där, men en enda gång till o jag ringer! bor i de krokarna jag med så jag kan lätt se de. tänkte maila en av deras fröknar också så de vet vad som hänt.
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Rhoda Horswunce

Men fy, hur kan man missa att ens treåring försvinner? Hur reagerade föräldrarna när de fick reda på vad som hänt?

Svar på tråden ska man skälla på barnen eller föräldrarna?