• Lillmonstret

Mysak bärsjal

Har sett att man kan köpa dessa till ett bra pris men jag undrar hur kvaliten är? Tunn eller tjock? Vist är det en trikåsjal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 14:37
    Efter lite mer efterforskning verkar det som? mysak tillverkas i två typer:
    - interlock = ska påminna om tricot slen
    - singel jersy = ska påminna om sino

• Svar på tråden Mysak bärsjal
  • catsnpearls

Vi köpte en Mysak trikåsjal och trivdes otroligt bra med den. Använde den till vår son tills han var ungefär 4 månader. Vi använde den både utomhus när vi skulle någonstans och inomhus eftersom han älskade att vara i den. Han somnade väldigt ofta i den.

Kvalitén var bra och lagom tjock, kunde bli lite töjd efter man använt den 1-2 veckor. Men då var det bara att slänga den i tvätten så stramade den upp sig igen och man kunde använda den lika länge igen utan problem. Vi köpte den via Tradera och fick då ett otroligt bra pris!

• Lillmonstret
    catsnpearls skrev 2010-05-09 17:50:30 följande:
    Vi köpte en Mysak trikåsjal och trivdes otroligt bra med den. Använde den till vår son tills han var ungefär 4 månader. Vi använde den både utomhus när vi skulle någonstans och inomhus eftersom han älskade att vara i den. Han somnade väldigt ofta i den.Kvalitén var bra och lagom tjock, kunde bli lite töjd efter man använt den 1-2 veckor. Men då var det bara att slänga den i tvätten så stramade den upp sig igen och man kunde använda den lika länge igen utan problem. Vi köpte den via Tradera och fick då ett otroligt bra pris!
    Vilket typ tyg är det i din?
  • Lillmonstret

Hallå...finns det ingen som äger en mysak och kan berätta hur den är?

• Miamaria 79

jag har två :) en av varje sort.
    Jag tycker båda är kanon. den ena är lite fastare än den andra och jag minns inte vilken som var vilken men båda är trikåsjalar.
    Men om du tittar på Tradera så kan du ringa säljaren och få mer info om de olika kvalitéerna. Det är hon som tillverkar dom så där får du nog den bästa infon. Har själv varit i kontakt med henne och hon är trevlig.
    Båda sjalarna har hållt sig jättebra i tvättar och är jättesköna. Dottern trivdes kanon och de säljs till ett bra pris och finns i massa färger. (kunde inte bestämma mig så jag köpte två :) )
    Har använt dom både på vinter och sommar.

• slapback

Jag köpte en jätte fin på tradera. Jag har varit supernöjd med min! Nu har min kompis som precis fått barn tagit över den jag hade och hon är lika nöjd.

• Lillmonstret
    Miamaria 79 skrev 2010-05-11 20:02:06 följande:
    jag har två :) en av varje sort. Jag tycker båda är kanon. den ena är lite fastare än den andra och jag minns inte vilken som var vilken men båda är trikåsjalar.Men om du tittar på Tradera så kan du ringa säljaren och få mer info om de olika kvalitéerna. Det är hon som tillverkar dom så där får du nog den bästa infon. Har själv varit i kontakt med henne och hon är trevlig.Båda sjalarna har hållt sig jättebra i tvättar och är jättesköna. Dottern trivdes kanon och de säljs till ett bra pris och finns i massa färger. (kunde inte bestämma mig så jag köpte två :) )Har använt dom både på vinter och sommar. 
    Jasså, du slog till med två stycken du Kul att höra att du är nöjd.

Tror det är den fastare tunnare jag är ute efter.
  • Frivolten

Jag har oxå en mysak och är verkligen supernöjd! Bär sonen i den flera timmar varje dag och ingenstans sover han så bra som där!

(¯`°?.¸♥ Älskade Älskade Liten ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Mysak bärsjal