• Anonym (vet inte)

Mens och bad

Hej!

Kanske en dum fråga... Jag ska på möhippa för en vän nästa helg och vi ska bl.a. på spa/relaxavdelning. Mitt problem är att jag troligen kommer att ha min mens då. Personligen undviker jag alltid att bada i pooler i samband med mens av rädsla att det ska synas. Har hört nån kommentar om att det väl bara är att använda ob. 
    Hur gör ni? Har ni badat i pool under mens? Syns det i vattnet eller kan man vara diskret och delta i aktiviteten ändå? Vill ju inte gärna missa det men vill samtidigt kunna slappna av, så vore tacksam för snabba svar! 
    /Lilla jag
  • Svar på tråden Mens och bad
  • Anonym

Det är ju bara att använda tampong. Hur skulle det kunna synas? Du kan lugnt bada och sen byta efteråt.

• Anonym

Menskopp är det allra bästa, då läcker det inte ut i vattnet och inget badvatten kommer in i slidan.
    Men har du inte det så fungerar tampong. Blöder du mycket kan du ju byta efter en timme eller så.

• Anonym (vet inte)
    Jag använder inte menskopp så ob får det bli. Jag trodde kanske att ob:n efter ett tag i vattnet skulle tappa sin funktion, då den blir genomblöt och att det skulle kunna läcka ut i vattnet. Det vore ju inte så kul. Men det låter ju som att det ska gå bra, även om jag sitter i badet en halv timme, en timme... Så tack! {#lang_emotions_smile}
  • Anonym

Använd tampong du. Det är ju inte så att vattnet kommer upp i slidan och gör så att tampongen blir dyngblöt och det börjar läcka blod

Jag har badat ofta med tampong.
    Bara du byter när du klivit upp så
  • Anonym (vet inte)
    Anonym skrev 2010-05-09 22:20:17 följande:
    Använd tampong du. Det är ju inte så att vattnet kommer upp i slidan och gör så att tampongen blir dyngblöt och det börjar läcka blod Jag har badat ofta med tampong. Bara du byter när du klivit upp så
    Hehe, tack! Jag ska tänka på det :)
Svar på tråden Mens och bad