• artax

Vardagsrum/matsal

Så har haft huset uthyrt ett tag men nu flyttar jag och min "nya" sambo dit och huset är vårt!! *lycklig*

Hyresgästerna skötte sig dock inte så nu behöver vi renovera och göra om en hel del och först ut är matsal/vardagsrum där dom totalförstört ekparketten och de vita tapeter jag satte upp för 3 år sedan.. In i rummet kommer man fr köket som är vitt svartabänkskivor och svart golv (ser ut som klinker men är laminat)..
    Vi funderar på ett mörktgolv och någon snygg fondtapet?
    Vi har stor soffa i mörkgrått med en ljus grå matta till, markör vitrinskåp fr ikea som jag funderar på att måla vita (den mörkar varianten är det)
    Gillar shabby stilen men känner mig lite osäker på om det ska vara modernt eller shabby.. rummet är ca 30 kvadrat och delat i två med en vägg över halva rummet om man säger.. mkt fönster.. vill ha soffhörna och matsalshörna.. tips? Bilder hemsidor bloggar?
    Ni som har fina inredningsbloggar visa mig! ;)
  • Svar på tråden Vardagsrum/matsal
  • berol

om rummet är delat i "två" delar kan du inte göra typ soffhörnan mordern o matsalshörnan i shabby??
    Vårat rumm är i vinkel kan man säga o vi har mordernt i den delen vi har soffa o matsalsdelen har vi köpt ett gammalt bord från typ tidigt 1900 med ett skåt till...
    Jag/vi är mycket nöjda med det upplägget!

Lycka till

• artax

Bra ide! Jag har känt mig lite osäker på det nämligen.. 

Soffan är en en sån med två divaner och mörkgrå med lösa ryggkuddar sen en ljusgrå mockafrans matta till som jag gillar starkt.. soffbord kan vi byta nu har vi stats bord i krom och svart glas..
    Tillmatsalen funderar jag på en klassisk axet möbel, kanske måla om hela i vitt och klä om sittsen i något fint tyg och en snygg matta till.. och måla om vitrinskåpen vita så matchar det nog fint.. :)
    Jag tänker mkt på tvbänk, har en platttv men är inte så sugna på att ställa in den i något skåp.. kanske en gammal skänk som målas vit.. blir ju lite högre än vanlig tvbänk men då binder det ju lite ihop stilarna ändå känns det som.. borde lägga upp bilder annars är det ju så svårt att förklara.. :)
  • berol

Vi har en brun soffa med ett eksoffbord till,, och en "tomte" röd matta med vita ringar på och sen har vi en ek skänt o ett ek vitrinskåp i den delen av rummat,,,
    Vi har ingen Tv i det rummet har en gillestuga som vi har som tv rumm men vem vet den dag då vi blir fler kanske vi får tänka om där,,,

I matsalsdelen har vi axet möbler i vitt, med ett skåp till klädde om stolarna med ett mörkgrått tyg som har lite "krumelurer" på sig i lite ljusgrått!

Lycka till!!!! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vardagsrum/matsal